Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانی با اشاره به اینکه سازمان های همیاری باید در مرز دانش حرکت کنند در غیر این صورت پیشرفت نخواهیم کرد، گفت: پس از گذشت ۲۵ سال اساسنامه سازمان همیاری شهرداری های کشور که ایراد ها و انتقادات زیادی به آن وارد بود تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «میثم کرمانی» امروز( ۲۳ تیر) در اجلاس هم اندیشی مدیران عامل سازمان های همیاری شهرداری های رتبه یک کشور که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: اساس نامه های مالی معاملاتی با مغایرت هایی همراه بود که بر این اساس طی جلسه ای که در تهران هفته گذشته برگزار شد مقرر شد استان ها رتبه بندی شوند و براساس یک چارت سازمانی وحدت رویه داشته باشند که سازمان همیاری های کل کشور از یک اساسنامه متحد پیروی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اقدامات اخیر که در کشور مانند گام دوم و ابلاغ اقتصاد مقاومتی رخ داده اساسنامه به روز نشده بود و در این راستا سازمان در حوزه ابلاغ اساسنامه، هیات مدیره و آیین نامه معاملاتی نیز با مشکل مواجه شد.

 

وی افزود: ۱۳ سازمان به عنوان سازمان های رتبه یک کشور معرفی شدند که طی برگزاری جلسه ای نتایج مصوب شده از آیین نامه های مالیاتی و اساس نامه را به تمام استان ها ابلاغ کنند.

 

کرمانی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت جمعیتی هر استان آیین نامه های مالیاتی تعریف می شود، گفت: آیین نامه مالیاتی در گذشته به صورت مجزا توسط هر استان تدوین می شد اما بنا بردستور وزیر کشور اساسنامه واحدی به تمام استان ها ابلاغ شد.

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به اقدامات شاخص این سازمان در سال جاری، بیان کرد: با هدف توسعه و عمران شهری، نخستین صندوق بورس شهرداری‌های کشور در این استان راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم برای کل کشور تعمیم پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این سازمان در سال جاری برگزاری دوره های آموزشی برخط (آنلاین) است که ۷۰ درصد از بیزینس در سال ۲۰۲۲ را این حوزه به خود اختصاص داده است، گفت: این اقدام با همکاری موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداریهای استان صورت گرفته است و یک هزار و ۶۳ نفر آموزش دیده اند و در ۱۱ حوزه فعالیت های خود را آغاز کردند.

 

کرمانی به علت طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) "دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی" اشاره و بیان کرد: سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در عمل به مسوولیت اجتماعی خود در چارچوب طرح مثلث توسعه در حالی که بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا به کسب و کار و فعالیتهای اقتصادی آسیب زده، تصمیم گرفت تا با هدف جبران بخشی از این خسارت از نیروهای علاقه‌مند و توانمند در حوزه دیجیتال مارکتینگ دعوت به همکاری کند.

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون را هدف مهم این طرح عنوان و گفت: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیتهای مو جود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیتهای این پایانه در پی خواهد داشت.

 

وی به تاسیس شرکت انرژی های پاک دوغارون به عنوان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری اشاره کرد وگفت: تلاش شده با استفاده از ظرفیتهای موجود در استان و تملک زمین در اطراف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در خصوص احداث یک مجتمع متشکل از پایانه های مختلف جهت ساماندهی صادرات محصولات مرتبط با انواع انرژی ها از جمله سوخت، نفت و پتروشیمی و فرآورده و مشتقات نفتی برنامه ریزی کنیم.

 

کرمانی با بیان اینکه بهره برداری از فاز نخست تاسیس شرکت انرژی های پاک دوغارون در مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد، گفت: بیش از ۶۵ درصد از صادرات ایران به کشور افغانستان از مرز دوغارون انجام می شود و افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون هدف مهم این طرح است.

 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیتهای مو جود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیتهای این پایانه در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان های همیاری باید در مرز دانش حرکت کنند در غیر این صورت پیشرفت نخواهیم کرد، گفت: اقدامات سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی همگی جدید و بر مبنای متد دانش بنیان شکل می گیرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصلاح اساسنامه مشهد آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم