Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، ‌آیت‌الله ناصرمکارم‌شیرازی با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با گرانی‌های اخیر اعلام کرد: در این ایام، بسیاری از مردم نسبت به گرانی روزافزون کالاها که برخی چندین برابر شده است، به شدت اعتراض دارند. دیگر اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست. از سوی دیگر، برخی بیان می‌کنند که چرا مراجع تقلید در برابر این وضع سکوت کرده‌اند؟! ما نه تنها سکوت نکرده‌ایم، بلکه بارها در این باره سخن گفته ایم و باز هم می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسألۀ مهم، خونسردی مسئولین است! که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند! و غالباً با پرداختن به مسائلی همچون برخی دستاوردها یا افتتاح پروژه‌ها، کشف داروهای جدید، تأمین آب و برق برای برخی مناطق و ...که در جای خود قابل تقدیر است، عملاً خود را از زیربار مسئولیت سنگین گرانی سرسام آور، کنار می‌کشند.

مشکل مهم دیگر این است که این گرانی‌های لجام‌گسیخته متوقف نمی‌شود و همچنان افزایش‌ها ادامه دارد و مجلسیان محترم نیز جز انتقاد، چندان که لازم است، راهکارهای عملی ارائه نداده، و حتی بعضاً به امور حاشیه‌ای می‌پردازند.

در این میان، برخی سودجویان نیز از این وضع سوء‌استفاده کرده و  سیلی به روی هموطنان ضعیف خود می‌زنند.

به یقین، این مشکل تنها با اعتراض و انتقاد حل نمی‌شود بلکه باید قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائۀ راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابه‌سامان را بگیرند و تا آنجا که امکان دارد در حل این مسأله اجتماعی که خدای نکرده ممکن است منشأ سوء استفاده دشمنان و ضد انقلاب گردد، بیاندیشند و به جای سخن، بر عمل بیافزایند؛ ان شاء الله

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی‌شود/ کشوری که آب و خاک دارد، اما این‌قدر گرانی، گرسنگی، فقر و فلاکت باشد، این درست نیست

به گزارش جماران؛ آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: زیارت و دعا و اینها سرجایش محفوظ است و ثواب خاص خودشان را دارند، توسل به امام معصوم در همه حال [چه حاضر و چه غایب] اثر دارد، اما اگر یک کشوری بخواهد تدین پیدا کند که تدین او تمدن ساز باشد، این باید ببیند امامش چکار کرده است؟ رابطه داخلی چکار کرده؟ باید جهان را بشناسد، الآن که کل جهان یک دهکده است، با چه کسی بجنگند؟ با چه کسی نجنگد؟ چرا بجنگد؟ بیخود نجنگد! پس اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است؟

آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باید ارتباط خود را با امام زمان محکم کنیم، اظهار داشت: جامعه ای می تواند از جاهلیت نجات پیدا کند که ارتباطش با امام زمان محکم باشد. امام معصوم می فرماید «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة».

آیت‌الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: ارتباط با امام، یا ارتباط فیزیکی یا امثال ذلک است که عده زیادی می رفتند خدمت امام و سلام می کردند و یک تأدّبی بود؛ اما قسمت مهم، ارتباط با امامت اینهاست. ارتباط با امامت، این است که همه کارهای ما مأموم کار آنها باشد. تفکر ما، تدین ما، تعهّد ما، اینها مأموم باید باشد و در امامت وجود مبارک حضرت، تعقلات عقلی داشته باشیم، تفقّه، تدین و تمدّن داشته باشیم.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی بیان داشت: ما یک تدین داریم یک تمدّن داریم و یک کشورسازی که در شرایط کنونی، اینها همه باید مأموم باشد و اگر در این امور اساسی کشورداری مأموم امامت امام شدیم، آن وقت دین ما دین اسلام خواهد بود و اگر نه، فقط حضرت را برای زیارت و ثواب و استجابت دعا و شفای مریض و نامه و اینها باشد، آن بیان نورانی که «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»، حاصل نمی شود.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه ما امامتی می خواهیم که تدین ساز و تمدن ساز باشد، بیان داشت: زیارت و دعا و اینها سرجایش محفوظ است و ثواب خاص خودشان را دارند، توسل به امام معصوم در همه حال [چه حاضر و چه غایب] اثر دارد، اما اگر یک کشوری بخواهد تدین پیدا کند که تدین او تمدن ساز باشد، این باید ببیند امامش چکار کرده است؟ رابطه داخلی چکار کرده؟ باید جهان را بشناسد، الآن که کل جهان یک دهکده است، با چه کسی بجنگند؟ با چه کسی نجنگد؟ چرا بجنگد؟ بیخود نجنگد! پس اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است؟

آیت‌الله العظمی جوادی آملی ابراز داشت: اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی شود، بلکه اقتصاد و تولید را اگر کسی بخواهد اداره کند، این یک علم است، و لذا باید در کشورداری اول تدین و تمدن پیدا کرد و اگر کسی بخواهد تمدن درست کند، باید ببیند امام چه گفته است؟ این بیان نورانی حضرت امیر است «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‌»؛ کشوری که آب دارد خاک دارد اما اینقدر گرانی و گرسنگی و فقر و فلاکت و اینها باشد، این درست نیست.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اداره اقتصاد کشور با سفارش حل نمی‌شود/ کشوری که آب و خاک دارد، اما این‌قدر گرانی، گرسنگی، فقر و فلاکت باشد، این درست نیست
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های دفاعی و نظامی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمدها است
  • هر که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مصارف مالیات تبیین شود