Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@19:22:32 GMT

کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۸۷۵

کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

رویداد۲۴ سعید نمکی در این نامه تاکید کرده است: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

وی افزود:‌ توصیه های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت در ادامه این نامه تصریح کرده است: در تمام حوزه ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبین و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود و در صورت کمبود نیرو می توانید از دیگر دستگاهها کمک بگیرید.

بشیتر بخوانید: اعلام رسمی زمان دقیق کنکور‌های امسال

نمکی تاکید کرد: همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبین در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمائی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازمست روزهای قبل از برگزاری در برنامه های مختلف صدا و سیما و همچنین از طریق شبکه های مجازی، اطلاع رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده های آنها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

وزیر بهداشت در این نامه افزود: اجرای این دستورالعمل در استان ها بعهده روسای دانشگاههای علوم پزشکی خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور دکتری روز نهم مردادماه و کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان