Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:52:35 GMT

سوریه و لیبی، محور گفت‌وگوی پوتین و اردوغان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۰۵۲

سوریه و لیبی، محور گفت‌وگوی پوتین و اردوغان

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در گفت‌وگویی تلفنی درباره همکاری اقتصادی دوجانبه و وضعیت در لیبی و سوریه رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه دفتر رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه آمده است: رئیس‌جمهوری ما با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین درباره مسائل اقتصادی، گام‌هایی که می‌توان برای توسعه روابط دوجانبه برداشت و همکاری برای مقابله با پاندمی ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران این دو کشور وضعیت در لیبی و سوریه را مورد بررسی قرار داده و به دیگر مسائل منطقه‌ای پرداختند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین

به گزارش قدس آنلاین، پنتاگون اعلام کرد «لوید آستین» و «دونگ جون» وزیران دفاع آمریکا و چین در اولین گفت‌وگوی خود از زمان انتصاب وزیر چینی به این منصب، به بررسی روابط دوجانبه دفاعی و مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی پرداختند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لوید آستین و دونگ جون امروز از طریق تماس ویدیویی گفت‌وگو کردند. این دو مقام در مورد روابط دفاعی ایالات متحده و چین و همچنین مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردند.»

 آستین در طول این تماس بر اهمیت باز کردن خطوط ارتباطی میان ارتش‌های دو کشور تاکید کرد و یادآور شد آمریکا در هر مکانی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، به پرواز، کشتی‌رانی و اجرای عملیات خواهد پرداخت.

علاوه بر این، وزیر دفاع آمریکا مسائلی را درباره جنگ اوکراین مطرح کرد و نسبت به آنچه آن را «اقدامات تحریک‌آمیز» اخیر از سوی کره شمالی توصیف کرد، ابراز نگرانی کرد.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل