Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مسیب زاده در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای کمیته برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور در خراسان رضوی که صبح امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه در دفتر اداره کل قرآن، عترت و نماز برگزار شد گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی برگزار می شود و باید از همه خادمین ۳ منشور نورانی قرآن، عترت و نماز که برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات در استان ها تلاش می کنند تقدیر و تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همانطور که می دانید کرونا و تعطیلی مسابقات حضوری یک انتخاب نبود بلکه با توجه به محدودیت های به وجود آمده یک اجبار است بنابراین باید سعی کنیم به نحو شایسته این دوره از مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم برای آینده تجربیات ارزشمندی در این زمینه کسب کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم که حلاوت و شیرینی مسابقات را دانش آموزان بچشند بنابراین امیدواریم خادم بسیار شایسته‌ای برای قرآن، عترت و نماز باشیم و خدمات ارزشمند دوستان مرضی رضای خداوند سبحان قرار گیرد و همه عزیزان از اجر اخروی این کار بهره مند شوند.

او تصریح کرد: اصل اجرای مسابقات بر مبنای حضور دانش‌آموزان است و این اتفاق باید در فضای حقیقی اتفاق بیفتد زیرا فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز از نوع فعالیت های معنوی و ارزشمند است که با حضور همه دانش آموزان از اقصی نقاط کشور جلوه زیبا و با شکوه پیدا می کند اما در شرایط کنونی ناچاراً این مسابقات را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

مسیب زاده تصریح کرد: البته در برگزار کردن مسابقات به صورت مجازی باید مراقب باشیم که عدالت حاکم بر مسابقات اجرا شود و همچنین برای استفاده از برنامه ها، ظرفیت استان ها در فضای مجازی را در نظر بگیریم بنابراین باید حداقل امکانات را برای رعایت حال همه استان ها مد نظر قرار دهیم.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری اولین بار است که در تمام سازمان ها و ارگان ها با این وسعت عظیم در ۱۴ رشته و سطح توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود که می تواند الگویی مناسب و کاربردی برای سایر ارگان ها باشد بنابراین باید سعی کنیم برنامه های جذاب را برای دانش آموزان در مدت مسابقات در نظر بگیریم تا تداعی کننده شرایط مسابقات به صورت حضوری باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: باید شرایط مسابقات به دور از فضای استرس برای دانش آموزان باشد و تمام نکات فنی قبل از اجرای مسابقات آزمایش شود تابه دلیل برخی از مشکلات در حوزه سخت افزاری، نرم افزاری و نکات فنی حقی از دانش آموزان ضایع نشود، البته امید داریم با توجه به تجربیات ارزشمندی که همه همکاران در حوزه اجرا دارند بتوانیم این مسابقات را با کمترین اشکال و با بهترین شیوه برگزار کنیم.

او همچنین بر تبلیغات موثر و توجه به مسائل رسانه‌ای در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز تاکید کرد.

سپس در ادامه میکائیل باقری، معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز گفت: با توجه به تجربیات ارزشمند همه همکاران و استان های میزبان یقین داریم که کارها به صورت جهادی پیش خواهد رفت اما باید به این نکته توجه کنیم که در زمینه برگزاری مسابقات به صورت مجازی کم تجربه هستیم البته ما اعتقاد داریم زیرساخت‌های این امر در کشور موجود است.

او ادامه داد: بنابراین بهتر است برای برگزاری مسابقات به بهترین وجه قبل از اجرا، یک مانور ت برگزار شود تا نقاط ضعف را شناسایی کنیم و از تمام امکانات موجود در بستر فضای مجازی و خطوط ارتباطی بهره مند شویم تا بتوانیم مسابقات سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

در ابتدای این جلسه علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نکاتی را در پیرامون نحوه برگزاری شیوه ارسال جوایز و یادبودهای این دوره از مسابقات بیان کرد.

کد خبر 4973157

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآنی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی بیمارستان سینا اطهر حجاب و عفاف پیروز حناچی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی ازدواج مجید فراهانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن برگزاری مسابقات مسابقات به صورت آموزش و پرورش صورت مجازی دانش آموزان عترت و نماز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر

مقیمی رئیس پایگاه بسیج خواهران اشکذر در گفت و گو گفت: محفل انس با قرآن و جزء خوانی این کتاب آسمانی در ماه رمضان به همت پایگاه‌های بسیج این شهرستان در اشکذر برگزار می‌شود.

او بیان کرد: مراسم احیا این شهرستان نیز در حسینیه حاج غلامرضا و امامزاده مراد به همت پایگاه‌های بسیج شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: برگزاری کلاس تفسیر قرآن هر روز در امامزاده مراد شهرستان اشکذر با اهدا هدایایی به همت پایگاه زینب کبری (س) برگزار می‌شود.

رئیس پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهرستان اشکذر گفت: طبخ غذا و توزیع بین روزه داران نیز به همت گروه جهادی پایگاه بسیج زینب کبری (س) انجام می‌شود.

او اظهار داشت: مسابقه ۳۰ روز حفظ ۳۰ آیه از قرآن به همت پایگاه رقیه (س) در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است.

مقیمی گفت: مناجات خوانی شب‌های قدر نیز به همت پایگاه مقاومت بسیج رقیه (س) در این شهرستان برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ختم قرآن نیز هدیه به شهدا در این شهرستان برگزار می‌شود و یاد و خاطره شهیدان در ماه رمضان زنده نگه داشته می‌شود.

رئیس پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهرستان اشکذر اظهار داشت: برنامه افطاری برای روزه اولی‌ها نیز به همت پایگاه مقاومت بسیج زینب کبری (س) در امامزاده مراد این شهرستان برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برنامه افطاری روزه اولی‌ها در کنار مادر شهید نیز به همت پایگاه مقاومت دوازده امام اشکذر و بصیرت مجومرد در منزل مادر شهید و پارک وکیل مجومرد برگزار می‌شود.

رئیس پایگاه مقاومت بسیج خواهران شهرستان اشکذر گفت: برنامه کافه شهدا نیز در پارک بزرگ این شهرستان برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال اندیشه شهیدان به نسل امروز برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات فوتسال جام عیدانه در روستای نشلج کاشان
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد