Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان «جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دوره از جشنواره، برگزیدگان «جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور» در آئینی که با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران ارشد این وزارت در محل سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، معرفی و تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ایجاد رقابتی برابر و رعایت عدالت در ارزیابی و داوری آثار براساس دستورالعمل‌های موجود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی بر طبقه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر کشور به چهار گروه (الف)، (ب)، (ج) و (د) تفکیک و در هر گروه در سه محور عمومی، رتبه‌های اول، دوم و سوم معرفی شدند. گروه پنجم نیز با توجه به نوع و ماهیت فعالیت‌ها، به پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری تخصیص یافته است که در این گروه هم اعضا با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

محورهای این جشنواره در سه محور عمومی شامل «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» و «روابط عمومی الکترونیک» و دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» می‌باشد.

در گروه (الف)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه تهران رتبه اول، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نخست، دانشگاه شیراز رتبه دوم و دانشگاه تبریز رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه (ب)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه سمنان رتبه اول، دانشگاه بیرجند رتبه دوم و دانشگاه کاشان رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه گیلان رتبه نخست، دانشگاه علوم کشاورزی گرگان رتبه دوم و دانشگاه الزهرا (س) رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهیدچمران اهواز، الزهرا (س) و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در گروه (ج)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه مراغه رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه هنر اسلامی تبریز رتبه نخست، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رتبه دوم و دانشگاه تفرش رتبه سوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، دانشگاه‌های شهرکرد، حکیم سبزواری و شهیدمدنی آذربایجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در گروه (د)، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، دانشگاه کوثر بجنورد رتبه اول و دانشگاه کاشمر رتبه دوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز» دانشگاه کوثر بجنورد رتبه نخست و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک» نیز دانشگاه بزرگمهر قائنات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در گروه پنجم که شامل پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری می‌باشد، در بخش «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها»، پارک علم و فناوری یزد رتبه اول، پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رتبه دوم و موزه علوم و فناوری حائز رتبه سوم، در بخش «تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز»، پارک علم و فناوری مازندران رتبه نخست و موزه علوم و فناوری رتبه دوم و در بخش «روابط عمومی الکترونیک»، پارک‌های علم و فناوری کردستان، فارس و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش ویژه این دوره از جشنواره که حول دو محور ویژه شامل «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع» و «مسئولیت اجتماعی» برگزار شد، در بخش «مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع»، دانشگاه اصفهان رتبه اول، دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه دوم و دانشگاه مازندران رتبه سوم و در بخش «مسئولیت اجتماعی» نیز دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه دوم و دانشگاه‌های شهید بهشتی وبوعلی سینا به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری دانشگاه شهید منصور غلامی وزیر علوم اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها ترتیب رتبه های اول تا سوم روابط عمومی الکترونیک رتبه دوم و دانشگاه رتبه سوم و در بخش علم و فناوری دانشگاه ها رتبه نخست رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی،جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.


وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌‎های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.


دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آن‌ها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آن‌ها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آن‌ها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  •  آذربايجان‌غربى در اجراى طرح شهيد سليمانى در رتبه‌هاى برتر كشور قرار دارد