Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، مکزیک روز گذشته ۲۷۶ قربانی و ۴۸۴۸ ابتلای جدید به کرونا را به ثبت رساند و به این ترتیب شمار کلی قربانیان آن به ۳۵ هزار و شش نفر و مجموع مبتلایان آن به ۲۹۹ هزار و ۷۵۰ نفر رسید. شمار قربانیان کرونای مکزیک پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است. پیش از این ایتالیا در این جایگاه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که به نظر می رسد شیوع کرونا در ایتالیا تقریباً مهار شده اما هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت در مکزیک دیده نمیشود. این در حالیست که دولت این کشور با انتقادات زیادی مبنی بر بازگشایی زودهنگام اقتصاد مواجه شده است. اما رییس جمهوری این کشور با بیان اینکه نسبت به شرایط شیوع کرونا در کشور خوشبین است مدعی شده که همه گیری کرونا در مکزیک در حال مهار است.

وی همچنین از معاون وزیر بهداشت این کشور که با انتقادات زیادی مبنی بر ناتوانی در کنترل شیوع کرونا روبه‌رو شده، حمایت کرد.

بر اساس داده‌های تحقیقات شرکت آماری Statista، به لحاظ شمار قربانیان کرونا به ازای هر یک میلیون نفر از مردم مکزیک که جمعیت آن حدود ۱۲۰ میلیون نفر است، این کشور هم اکنون شانزدهمین رتبه جهان را دارد.

این در حالی است که مقامات مکزیک می‌گویند آمارهای واقعی به دلیل تست‌گیری محدود احتمالاً بسیار بیشتر است. تجزیه و تحلیل رویترز در مورد داده‌های مربوط به اداره تدفین اموات این کشور در ماه مه میلادی، تلفات بیش از دو برابر ارقام گزارش شده را نشان داد.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات پیشین مکزیکی رییس جمهوری این کشور را به دلیل ناتوانی در مدیریت شیوع کرونا تحت انتقادات فراوانی قرار داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • ۳ کشته در پی سقوط بالگرد در مکزیک
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • واکنش کشور‌های آمریکای لاتین به حمله ایران