Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن اعلام اینکه نتایج اولیه پروژه تحقیقاتی مشترک بین وزارت بهداشت، دانشکده بهداشت و ایمنی و پژوهشکده گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان‌دهنده شناسایی ویروس کرونا در هوای محیط‌های بسته‌ای نظیر بازار بزرگ تهران و شعب یکی از بانک‌های شهر تهران است، از همه مردم خواست از ماسک‌های مناسب استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نتایج این طرح از هموطنان درخواست کرد که حضور غیرضروری خود در فضاهای بسته و پرتجمع نظیر مراکز خرید را به حداقل ممکن برسانند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های سوپاپ دار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و افرادی که از این ماسک‌ها استفاده می‌کنند در صورت ابتلا، ویروس را در هوا منتشر می‌کنند و باعث آلودگی سایر افراد می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، زهرا طاولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت با بیمارستان‌هایی ‌که سزارین‌های تقویمی در تاریخ‌های رند مانند ۱ /۲/ ۱۴۰۳ انجام می‌دهند چه برخوردی دارد، اظهار کرد: پیش از آغاز سال جدید، به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرده‌ایم که تاریخ‌های رُند تقویم را احصا کنند و فرمولی را نیز درباره تعداد زایمان‌های منطقی در بیمارستان‌ها به آن‌ها ارائه کردیم؛ در صورتی که تعداد زایمان‌ها در این تاریخ‌ها در بیمارستان‌ها از تعداد معمول در روزهای دیگر، فراتر برود نمره منفی در کارنامه جوانی جمعیت بیمارستان‌ها درج و موضوع بررسی می‌شود.

وی افزود: ممکن است این کارنامه در اعتباربخشی بیمارستان‌ها نیز تاثیرگذار باشد. اگر بیمارستانی افزایش چشمگیری در موارد سزارین و زایمان طبیعی در این روزها داشت با آن به این شیوه برخورد می‌شود.

طاولی ادامه داد: مادران باید به این نکته توجه کنند که مغز جنین در ۳۹ هفتگی تکامل می‌یابد و برای تکامل ریه‌های جنین نیز باید این مدت زمان طی شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: افرادی که سزارین‌ و زایمان طبیعی را در این تاریخ‌ها و قبل تکامل جنین انجام می‌دهند به سلامتی خود و جنین خود ظلم می‌کنند زیرا اگر نوزاد زودتر از موعد به دنیا بیاید احتمال عفونت و انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش می‌یابد. همچنین مادرانی که اقدام به زایمان زودرس‌ به روش القایی می‌کنند در فرآیند طبیعی و فیزیولوژیک زایمان طبیعی قرار نمی‌گیرند و مادرانی که سزارین می‌کنند نیز متحمل عوارض شدیدتری نسبت به زایمان طبیعی تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار