Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه گفت: اقدام ارمنستان قابل قبول نیست و باید حواسش را جمع کند. جمهوری آذربایجان تنها نیست و ما با همه امکاناتمان در کنار آذربایجان هستیم. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص درگیری رخ داده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ارمنستان حواسش را جمع کند، ما با همه امکانات در کنار جمهوری آذربایجان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در اثر حمله خیانتکارانه ارمنستان ۴ نفر از برادرانمان شهید شدند، گفت: مشاهده می‌کنیم که ارمنستان قصد تنش زایی جدید در منطقه را دارد. ارمنستان تاکنون زیر بار راه حل سیاسی نرفته است و هیچ راه حلی را نیز نپذیرفته است.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: اقدام ارمنستان قابل قبول نیست و باید حواسش را جمع کند. جمهوری آذربایجان تنها نیست و ما با همه امکاناتمان در کنار آذربایجان هستیم. امروز با همتای آذربایجانی خود گفتگو خواهم کرد و شرایط را بررسی می‌کنیم.

یونان حق هیچ اظهار نظری درباره ایاصوفیه را ندارد

چاووش اوغلو همچنین در خصوص بازگشایی ایاصوفیه به عنوان مسجد و اظهار نظر‌هایی که از سوی مقامات اروپایی و خارجی به این اقدام ترکیه شده گفت: دخالت در امور داخلی و حاکمیتی ترکیه را با شدت رد می‌کنیم. در این مورد محلی برای جر و بحث وجود ندارد. گفته می‌شود که در میراث یونسکو ثبت شده که درست است. ما به کسانیکه نگران خراب شدن این محل هستند احترام می‌گزاریم، اما اینجا قبلاً مسجد بود و سال‌ها به عنوان مسجد فعالیت کرده، آیا در آن دوران خراب شده است؟

وی ادامه داد: ما ناچار به محافظت از میراث باقی گذاشته شده از سوی اجدادمان هستیم. برخی موضع گیری‌های یونسکو را دیدیم و حیرت کردیم. یونان تنها کشوری است که در پایتخت آن مسجدی نیست. یونان کرونا را بهانه کرد و صدای اذان را خاموش کرد. این کشور حق ندارد درباره چنین موضوعی حرفی بزند.

پیش از آتش بس، شروط دولت لیبی باید محقق شود

وزیر خارجه ترکیه همچنین در خصوص آتش بس در لیبی نیز گفت: در حال حاضر آتش بس کمکی برای لیبی نخواهد بود، زیرا نگرانی‌هایی وجود دارد. حفتر در این موضوع صادق نیست و ما فکر می‌کنیم که به دنبال کسب زمان است تا حملات جدیدی را سازماندهی کند.

چاووش اوغلو با بیان اینکه حفتر و حامیان او یک طرح سیاسی نیز ندارند، اظهار داشت: بر این اساس پس از دیدن یک نقشه راه سیاسی از آتش بس صحبت کردن منطقی‌تر است. دولت لیبی می‌گوید باید شروط محقق شود و پس از آن وارد آتش بس خواهیم شد. سرت باید تخلیه شده و به دولت لیبی داده شود. ما این موارد را به طرف روس هم گفتیم. ما به عنوان ترکیه به دنبال آتش بس و راه حل سیاسی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چاووش اوغلو ارمنستان حمایت ترکیه از آذربایجان جمهوری آذربایجان آذربایجان هستیم حواسش را جمع خارجه ترکیه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان