Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@00:14:45 GMT

راه خانه‌دار شدن کارگران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۲۸۴

صراط: هادی ابوی درباره پرداخت وام‌های ودیعه مسکن به عنوان راهکار خانه‌دار شدن کارگران اظهار کرد: هر مقدار وامی که به اسم ودیعه مسکن تصویب کنیم حتی اگر ۲۰۰ میلیون تومان هم باشد کمکی به خانه دار شدن کارگران نمی‌کند و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هزینه جلوتر از درآمد است و قبل از اینکه وام مسکن به جامعه تزریق شود حاشیه تورم آن ایجاد شده است؛ لذا مبلغ وام ودیعه مسکن در بحث خرید خانه به چشم نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر به دنبال خانه‌دار کردن کارگران هستیم تنها یک راه وجود دارد و پیشنهاد ما تهیه زمین رایگان و ارزان قیمت با اقساط بلند مدت است که تنها مختص کارگران باشد و ساخت منازل مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن کارگری صورت گیرد و سند خانه‌ها هم انتهای کار زده شود تا دست دلالان بازار نیفتد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه دادن وام‌های ۳۰ میلیون تومانی مسکن کمکی به صاحبخانه شدن قشر کارگر نمی‌کند، اظهار کرد: با وام ۲۵ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان نمی‌توان خانه ساخت و برای ساخت خانه از طریق تعاونی‌ها هم دست‌کم ۱۵۰ میلیون تومان وام نیاز است؛ لذا تنها راه خانه دار شدن کارگران حمایت فوق العاده و ویژه و خارج از دستورالعمل است و باید زمین رایگان اختصاص داده شود.

این مقام مسئول کارگری افزود: در بندی از قانون کار داریم که کارفرما موظف است منازل مجاور کارگاه را برای نیرو‌های کار پیش بینی کند یا اینکه با تعاونی‌های مسکن برای احداث واحد‌های مسکونی کارگری همکاری کند و این ظرفیتی است که در قانون کار پیش بینی شده است.

ابوی با اشاره به تفاهم نامه اخیر اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: به موجب این تفاهم نامه ساخت واحد‌های مسکونی در جوار شهرک‌های صنعتی آغاز خواهد شد تا کارگران دغدغه تامین مسکن را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در بحث اختصاص زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی مشکلی نداریم، گفت: بر اساس طرح اقدام ملی مسکن باید بیش از ۲۵۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن آزادسازی شود. در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها دارای زمین هستند و در حاشیه شهر‌ها نیز زمین‌های بلا استفاده وجود دارد، بخشی از زمین‌ها نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است که کشت و کار در آن‌ها انجام نمی‌شود.

**به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران، ساماندهی ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن و مشارکت بخش تعاون در احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده با تعامل و همکاری اتاق تعاون ایران، منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وام ودیعه وام ودیعه مسکن کارگران صراط خانه دار شدن کارگران میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با زمان تحویل واحد‌های طرح "نهضت ملی مسکن" در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: بنا داریم در امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته سرعت تحویل مسکن‌ها در هر استان و شهر متفاوت است، اما در مجموع سرعت خوبی را در ساخت و تحویل مسکن‌ها در امسال داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز عدد شروع به ساخت مسکن‌ها در طرح "نهضت ملی مسکن" از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد مسکن عبور کرده است.

بذرپاش ادامه داد: البته نهضت ملی مسکن قالب‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه ساز را شامل می‌شود.

وی در پایان به ساخت مسکن برای اقشار گفت: امسال ساخت مسکن برای اقشار (مانند ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی) را در دستور کار داریم.

منبع: تسنیم

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • صدور اسناد تفکیکی تمام قطعات سایت ۲۱ هکتاری مسکن ملی سبزوار
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران