Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:41:12 GMT

۱۳ هزار مشاور به دانش‌آموزان مشاوره می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۳۰۹

۱۳ هزار مشاور به دانش‌آموزان مشاوره می‌دهند

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مسعود شکوهی از حضور۱۳ هزار مشاور برای ۱۴میلیون دانش‌آموز در مدارس خبر داد و اظهار داشت: در حوزه مشاوره‌ای برای درون مدرسه و هم بیرون مدرسه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم و اغلب آنها در حال اجرا هستند اما با توجه به محدودیت مالی، زمانی و فرصتی که داریم بیشترین برنامه‌های‌مان متمرکز بر مدرسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بحث غربالگری‌ها، ارجاع و درمان اشاره و تصریح کرد: در بخش ارجاعات، درمان‌ها و خدمات حمایتی و مددکاری ما با دستگاه‌های مختلف ارتباط داریم و یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار ما در این برنامه‌ها خانواده‌ها هستند.

 مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره‌های ۹ گانه آموزشی که پیش‌ بینی ‌شده، بخشی از آن‌ها مربوط به خانواده‌ها و والدین است و در سامانه طرح نماد هم ‌خانواده‌ها حضور و مشارکت دارند، همه والدین کاربری و رمز عبور اختصاصی دارند و می‌توانند از اطلاعات لازم در سامانه هم برخوردار شوند.

شکوهی بر نقش محوری اولیا در پیشبرد برنامه‌ها تاکید و عنوان کرد: عواملی مانند؛ فرد، مدرسه، همسالان، خانواده و ... در حوزه اجتماعی موثرند، بنابراین یکی از عوامل مهم در این حوزه که می‌تواند کمک زیادی برای ما باشد هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم در مدیریت و کنترل، همین عنصر خانواده است.

وی به موضوع شناسایی دانش آموزان  اشاره و خاطرنشان کرد: منظور از شناسایی، شناسایی دانش‌آموزانی است که احیانا به هر دلیلی با مشکلی روبه‌رو هستند لذا در شناسایی این دانش آموزان از خانواده‌ها، معلمان و هم‌کلاسی‌ها کمک می‌گیریم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش افزود: در طرح نماد مهم‌ترین موضوع ما این است که اگر دانش‌آموزی مثلا افسردگی یا استرس و اضطراب دارد یا احیانا با مشکلاتی روبه‌رو هست و الان در معرض خطر است، یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند کمک کند تا اطلاعات به‌موقع برای مداخله سریع‌تر به دست ما برسد همین خانواده است که این امکان هم فراهم است.

وی نیروی متخصص در طرح نماد را ناکافی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سعی داریم تمامی نیروهای مشاور را در مدرسه آموزش ‌دهیم. آمار مشاوران ما در کل کشور نزدیک به ۱۳هزار نفر است. تلاش داریم از ظرفیت نیروهای تخصصی هسته‌ها و مراکز مشاوره‌مان استفاده کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از فعالیت حدود ۷۵۰مرکز مشاوره در سراسر کشور اعلام کرد: بیش از۳۰۰ نفر در انجمن اولیا و مربیان کار مشاوره خانواده را انجام می‌دهند. همچنین از ظرفیت مدیر و مربی منتخب که آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند در حد مداخله مختصر استفاده می‌کنیم.

برچسب‌ها مدارس مشاوره دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مشاوره دانش آموزان مدارس مشاوره دانش آموزان آسیب های اجتماعی دانش آموزان خانواده ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان