Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا شهسواری، مدیرعامل بندر خشک پیشگامان یزد با بیان این که یکی از اهداف بندرخشک تقویت حمل و نقل جاده‌ای استان است، گفت: با افزایش میزان جذب بار و تمایل روز افزون تجار و بازرگانان به استفاده از خدمات گمرک، سردخانه انبار‌ها و حمل بار از بندرخشک شاهد افزایش حمل و نقل جاده‌ای استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تخلیه و بارگیری روزانه انواع بار در بندرخشک را سبب رونق بیشتر حمل جاده‌ای دانست و افزود: امکانات رفاهی مورد نیاز رانندگان محترم نیز در بندرخشک پیشگامان فراهم شده است تا جابجایی بار‌های بازرگانان با سهولت و سرعت بیشتری صورت پذیرد.

شهسواری رونق تولید، اشتغال و اقتصاد را از اولویت‌های بندرخشک پیشگامان دانست و اظهار داشت: صنایع استان یزد از امکانات منحصر به فرد فراهم شده در بندرخشک به منظور توسعه استان و کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای پیشگامان کویر یزد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید

از سال ۱۳۷۲ با بر سر زبان افتادن انرژی‌های پاک در کشور و مطرح شدن نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در ایران، تا سال ۱۴۰۰ و پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم مجموع ظرفیت منصوبه انرژی‌های تجدیدپذیر تنها به ۸۵۸.۵ مگاوات رسیده بود که با توجه به پتانسیل سرزمینی کشور در بهره برداری از انرژی‌های نو به ویژه انرژی خورشیدی، ظرفیت مناسبی تلقی نمی‌شد و رشد این نیروگاه‌ها به دلایل متعددی کند بود. 

علی رغم اشاره متعدد اسناد بالادستی بر توسعه نیروگاه‌های پاک، از جمله برنامه ششم که بنا بود تا پایان این برنامه سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۵ درصد از توان تولید برق برسد، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر روندی کندی را داشته و در حقیقت عدم النفع کشور از انرژی‌های طبیعی و خورشیدی و همینطور ایجاد تبعات زیست محیطی به دلیل بهره برداری بیشتر از سوخت‌های فسیلی را به همراه داشته است. یکی از وعده‌های علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در آغاز به کار دولت سیزدهم ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی بود تا به نحوی این عقب ماندگی از برنامه ششم جبران شود. در برنامه هفتم نیز پیش بینی شده ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا پایان برنامه (سال ۱۴۰۷) به ۳۰ هزار مگاوات برسد. 

در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ چهار نیروگاه تجدیدپذیر، اعم از خورشیدی و بادی وارد شبکه سراسری برق شدند و به این ترتیب ظرفیت اسمی نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به بیش از ۱۱۶۶ مگاوات رسید که سهم عمده آن معادل ۵۱۳ مگاوات مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی، بیش از ۳۶۶ مگاوات نیروگاه‌های بادی و باقی مانده نیز مربوط به دیگر انواع انرژی‌های تجدیدپذیر است. دولت سیزدهم از این ارتقاء ظرفیت حدود ۳۰۸ مگاوات سهم داشته است.

در همین راستا علی شب نورد مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌ها ساتبا گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با هدف تسریع و تسهیل‌گری در روند مراحل پیشبرد اعم از تخصیص زمین، اخذ مجوز‌های اتصال به شبکه و محیط زیست و مراحل احداث انجام شده که انتظار می‌رود موجب سهولت و سرعت بخشی در تحقق و به بهره‌برداری رسیدن ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ شود. کار ساخت این نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق شاهد جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه نیروگا‌های تجدیدپذیر خواهیم بود.

جهش تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت مردم

علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای کلان نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر که در مقیاس‌های بزرگ در حال اجرا و بهره برداری هستند، سال گذشته طرحی برای ساخت ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی طی پنج سال، مصوب و اجرای آن برای خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در سراسر کشور آغاز شد. هدف گذاری شد که طی اجرای این طرح سالانه ۱۱۰ هزار نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی برای خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های عملیاتی شود که در صورت به نتیجه رسیدن آن ۲۷۵۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد می‌کند و درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی ایجاد می‌شود و به این ترتیب بخش مردمی نیز در تولید برق سبز و انرژی پاک مشارکت خواهند داشت.

در ادامه جعفر محمدنژاد مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیش از ۴۰ هزار ساختگاه یا محل سکونت، قابلیت بهره مندی از سامانه‌های ۵ کیلوواتی را دارند و منابع خوبی هم برای خرید تضمینی این برق در نظر گرفته شده است. آخرین آمار ما می‌گويد ۵ هزار سامانه ۵ کیلوواتی تاکنون نصب شده است و به همین میزان هم در دست احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم تا فروردین ۱۴۰۳ این ظرفیت را در مدار داشته باشیم.

با ابلاغ مصوبات شورای اقتصاد در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل ساخت ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی و ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به عنوان طرح ویژه دولت در سال ۱۴۰۲، فرآیند اجرایی ساخت این نیروگاه آغاز و قرارداد‌ها با سرمایه گذاران منعقد و اجرایی شدند. همچنین سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث اضافه شد که امید می‌رود کار ساخت آنها تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان رسیده و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری گام بلندی در راستای جهش تولید برق تجدیدپذیر برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • پرواز هولناک خودروی شاسی‌بلند از روی بلوار (فیلم)
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • قدرت وحشتناک خشم یک فیل را ببینید
  • مقایسه جدیدترین شاسی بلند لکسس با سگ! (فیلم)
  • فروریختن پل در بالتیمور/ ۶ کارگر حین آسفالت جاده کشته شدند+ فیلم
  • (ویدئو) موتورسوار از زیر شاسی‌بلند زنده بیرون آمد
  • خیران همدان، پیشگامان گمنام عرصه نیکوکاری و کمک به نیازمندان