Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای طرح دادپزشک در راستای تسریع در صدور جواز دفن تأکید کرد.

احمد موقری در جلسه بحث و بررسی در خصوص طرح دادپزشک، هدف از اجرای طرح داد پزشک را حذف تشریفات زائد برای صدور جواز دفن و تسریع در دفن اموات عنوان کرد و گفت: با توجه اعتراض‌ها و گلایه‌های مردمی در ارتباط با طولانی بودن روند صدور جواز دفن برای متوفیانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فوت می‌شوند، ساماندهی و تسهیل اجرای طرح دادپزشک (طرحی برای کاهش کالبد شکافی) برای کاهش روند ترخیص و تحویل اجساد به بستگان آن‌ها و کاهش آلام خانواده‌های متوفیان و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری آن‌ها بین مراجع قضایی و سایر ادارات یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، در ادامه هر یک از حاضرین نکته نظرات خود را پیرامون موضوع بیان کرده و پس از جمع بندی مطالب در راستای تسهیل اجرای طرح داد پزشک مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، ضمن بهره‌مندی از توانمندی دادپزشکان معرفی شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی برای صدور جواز دفن در موارد مشکوک و موارد خارج از 19 گانه دستورالعمل اجرایی «صدور جواز دفن فوت شوندگان بیمارستانی و مراکز درمانی» از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده کند.

هچنین مقرر شد اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با تحلیل آماری لیست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را که با توجه به فراوانی پرونده‌های موضوع ارجاع موارد خارج از 19 گانه دستورالعمل اجرایی صدور دفن فوت شدگان بیمارستانی و مراکز درمانی برای کالبد شکافی به پزشکی قلانونی معرفی می‌کنند را با جزئیات کامل و دقیق بیمارستانی (بخش داخلی و جراحی و ...) برای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز ارسال و روگرفت آن را نیز به این مرجع منعکس کنند.

در راستای اجرای بند 2 از مصوبات جلسه مذکور مقرر شد کارگروهی در این زمینه با اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز و اداره کل پزشکی قانونی استان تشکیل، موارد و مشکلات طرح دادپزشک با ارایه راهکارهای عملی و اجرایی آن بررسی و نتیجه به این معاونت منعکس و ارسال شود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري آذربايجان شرقي پزشكي قانوني آذربایجان شرقی مراکز درمانی صدور جواز دفن طرح دادپزشک اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی گفت: در این مدت ۳۰۷۸ پرونده ثبت و ۲۱۵۰ رای هیات قانون صادر که منجر به صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت شده است.   وی بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر ادارات جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را جهت تسریع در فرایند صدور اسناد خواستار شد.   وی با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.   اقبالجو دادستان عمومی و انقلاب اشنویه نیز در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و گفت باید مدیران و مسئولان از آن صیانت کنند. در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، روسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرایند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته