Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:18:58 GMT

سرچشمه با شاهدان عینی به آنتن بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۵۱۷

سرچشمه با شاهدان عینی به آنتن بازگشت

کسانی در مقابل دوربین "سرچشمه ۲" قرار گرفته‌اند و به برنامه می‌آیند که از قاب تصویر فراری‌اند؛ حرف‌های مهمی از دهه ۶۰ می‌زنند. شاید به دامنه فقدان تاریخ پرداخت‌نشده در تلویزیون پایان داده شود؛ چرا که از  ۲۶ تیرماه، فصل دوم "سرچشمه" به آنتن برمی‌گردد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فصل اول "سرچشمه" از شبکه 5 سیما روی آنتن رفت و موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده تاریخ انقلاب را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار پرونده ترور میکونوس به سراغِ بررسی تاریخچه کمیته‌های انقلاب اسلامی رفت. این برنامه هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت 19 از شبکه پنج سیما پخش می‌شد و قرار است از روز پنجشنبه 26 تیرماه با تغییراتی به آنتن بازگردد. 

در این فصل حسین جودوی از کارشناسان حوزه رسانه و تاریخ به عنوان مجری مقابل مهمانان "سرچشمه" می‌نشیند و با آنها گپ و گفت خواهد داشت. تیم سردبیری و قسمت پژوهش برنامه به طور کامل تغییر کرده و بیشتر دغدغه "سرچشمه 2" تمرکز در دهه 60 خواهد بود. برای اتفاقات و موضوعات چالش‌برانگیزی همچون "9 دی" برنامه‌ریزی دارد و روایت‌ها و حرف‌های گفتنی درباره آن روز خواهند داشت. 

فصل دوم "سرچشمه" 26 قسمتی است و مثل گذشته هفته‌ای یک روز، پنجشنبه‌ها روی آنتن خواهد بود و دو شبکه چهار و خبر، بازپخش آن را پخش می‌کند، فقط روز و ساعت آن هنوز قطعی نشده است. یکی از موضوعات مهم "سرچشمه 2" بررسی موضوع مک‌فارلین با علی هاشمی، جنگ نفتکش‌ها با سردار فتح‌الله محمدی و موضوع جنایت‌های مهدی هاشمی و اتفاقات دهه 60 با حجت‌الاسلام سالک گفت‌وگو خواهد شد و البته موضوعات و مهمان‌های دیگری که مخاطبین علاقه‌مند می‌توانند از این هفته بیننده این برنامه تلویزیونی باشند. 

یکی از حلقه‌های مفقوده برنامه‌سازی تلویزیونی در کنار کارهای ادبی، قطعاً تاریخ است که جسته و گریخته با برنامه‌های کلیشه‌ای و روایت‌های پرداختی نخ‌نما شده، تلویزیون به سراغ این روایت‌ها رفته است. شاید یکی از وجوه تمایز "سرچشمه" خصوصاً‌ در فصل دوم روایت‌های شاهدان عینی باشد که کمتر در قاب تلویزیون آمده‌اند یا به قولی از قاب تصویر فراری‌اند. 

تولید برنامه "سرچشمه" در شرایط کرونایی ادامه دارد و تنها 20 درصد آن تصویربرداری شده است.

پر مخاطب‌ترین ساعت تلویزیون/ رشد 8.6 درصدی مخاطبان در بهار 1399"مهمات" جنگ را برای نسل چهارم انقلاب تعریف می‌کند/ آمدیم تا تلویزیون را از کلیشه خلاص کنیم

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شبکه پنج | شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... "رعد و برق" بهروز افخمی سریالی برای ماه رمضان ۱۴۰۰ + عکس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه پنج سیما شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون رسانه ملی روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش جالب مجری تلویزیون روی آنتن زنده به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894930

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۲۸‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • سطح دغدغه مدیران تلویزیون: کتانی قرمز مجری خانم!
  • سطح دغدغه های مدیران تلویزیون را ببینید: کتانی قرمز را از پای مجری خانم دربیاورید!
  • رکوردهای خاص «نون. خ ۵» و «زیرخاکی»
  • رسمی؛ تاریخ بازگشت شیمس به WWE اعلام شد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۲۷ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲۶‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ببینید | واکنش جالب مجری تلویزیون روی آنتن زنده به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!