Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی در نشست این ستاد گفت: متاسفانه با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی، هنوز بیشتر مردم خطر کرونا را جدی نگرفته اند و همچنان دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، عامل ۵۳ درصد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با قدردانی از رسانه‌ها در خصوص آگاهی بخشی خطرات کرونا بیان کرد: همچنان باید به مردم این آگاهی و هشدار داده شود که خود مراقبتی‌ها و حضور نیافتن در تجمع‌های پرخطر را جدی‌تر بگیرند.

نبی زاده بیان کرد: رسانه‌ها در شرایط کنونی که خراسان جنوبی در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد، باید این هشدار را به مردم بدهند که شرایط عادی نسیت و تا زمانی که واکسنی برای درمان کرونا کشف نشود، خودمراقبتی و رعایت بهداشت تنها راه مقابله با این ویروس مرگبار است.

کرونا همچنان بیخ گوش اصناف بی توجه به بهداشت کرونا

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس بازرسی‌های میدانی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هنوز ۶۴ درصد واحد‌های صنفی، دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که ضروری است اتاق اصناف نظارت بیشتری بر نحوه رعایت پروتکل‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید

افزایش موارد انتقال کرونا در سرویس های ادارات خراسان جنوبی

او در خصوص دغدغه مردم برای تامین ماسک ارزان قیمت، بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، در گزارش‌ها و برنامه‌های مختلف، نحوه تولید ماسک و شستشوی بهداشتی آن را به مردم آموزش دهند و محتوای تولیدی برای اطلاع عمومی، در فضای مجازی هم منتشر شود.

نبی زاده با اشاره به احتمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان، اضافه کرد: در صورت تشدید اوضاع کرونا، این محدودیت‌ها پس از پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و تایید وزارت بهداشت و تصویب ستاد استانی کرونا در خراسان جنوبی ممکن است اعمال شود.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونای خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا شاهد حرکت‌های جهادی و خیرخواهانه خوبی در توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و مواد غذایی بین اقشار آسیب دیده استان بودیم که در شرایط کنونی هم باید پویش‌های مردمی را در این خصوص فعال کرد و ظرفیت خیران را دوباره به میدان آورد.

ظرفیت عظیم کانون‌های مساجد در خدمت کنترل و مهار کرونا

۶۷۳ کانون فرهنگی و هنری فعال در خراسان جنوبی وجود دارد که از ابتدای شیوع کرونا از ظرفیت این کانون‌ها برای پیشگیری و اطلاع رسانی مسائل مرتبط با کرونا استفاده شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی  در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا، گفت: ۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبی عضو این کانون‌ها هستند و تاکنون بیش از ۵۰ هزار پیامک در خصوص باید‌ها و نباید‌های کرونا و راهکار‌های پیشگیرانه، میان اعضا اطلاع رسانی شده است.

حجت الاسلام سبزه کار افزود: با شیوع کرونا، مساجد به پایگاهی برای تولید ماسک، جمع آوری کمک‌های مومنانه و توزیع آن میان نیازمندان تبدیل شدند و ظرفیت عظیم امامان جماعت هم در خدمت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و هشدار خطر بیماری کرونا قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 تولید ماسک خطرات کرونا کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا خراسان جنوبی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

 محمدعلی کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها