Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@04:09:30 GMT

واکنش روسیه به درگیری مرزی باکو و ایروان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۷۲۹

واکنش روسیه به درگیری مرزی باکو و ایروان

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به درگیری مرزی اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، به آمادگی خود برای انجام اقدامات تنش زدا اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه نسبت به درگیری تازه نیروهای جمهوری آذربایجان وارمنستان ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در بیانیه منتشر شده وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: «روسیه نگرانی جدی خود درباره وخیم تر شدن اوضاع در مرز ارمنستان و آذربایجان را ابراز می‌کند. طبق اطلاعات دریافتی، تنش‌ها ادامه دارد و طرفین علیه هم از یگان‌های توپخانه استفاده می‌کنند و این درگیری کشته‌ و زخمی برجای گذاشته است.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به تبعات تداوم تنش‌ها و غیر قابل پذیرش بودن آن، روسیه  به آمادگی خود برای انجام اقدامات لازم جهت برقراری ثبات در منطقه تاکید کرده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه بلافاصله پس از اظهارات «نیکُل پاشینیان» رئیس جمهوری ارمنستان به میان آمد. پاشینیان در نشست فوق‌العاده دولت این کشور «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان را مسئول پیامدهای تنش‌های مرزی اخیر برشمرد. وی همچنین از جانبداری دولت ترکیه از باکو در این مسئله انتقاد کرد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آذربایجان وزارت خارجه ارمنستان الهام علی اف رئیس جمهور تنش درگیری مرزی وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • هیچ‌کس از درگیری بین ایران و اسرائیل که از کنترل خارج شود، سودی نخواهد برد