Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:40:52 GMT

بیستمین دوره جشن حافظ آنلاین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۷۸۳

بیستمین دوره جشن حافظ آنلاین برگزار می شود

جشن حافظ، به دلیل همه‌گیری کرونا، با ایجاد تغییراتی در برخی رشته‌ها و جایزه‌ها، آنلاین برگزار خواهد شد.

 امید معلم، از برگزاری آنلاین بیستمین دوره جشن حافظ برای حفظ سلامت مردم و هنرمندان خبر داد.

دبیر جشن حافظ درباره این تصمیم گفت: «جشن حافظ امسال قرار است بیستمین سالش را تجربه کند. در سالی که اتفاقات مختلفی در کشور از جمله شیوع بیماری کووید ۱۹ پیش آمده که بسیاری از رویدادهای مهم سینمایی در جهان را هم تحت‌تاثیر خودش قرار داده و بسیاری از سینماها تعطیل و بسیاری از جشنواره ها لغو شده‌اند، جشن حافظ هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتهی امسال به جای اینکه جشن را به طور کلی لغو و به سال آینده موکول کنیم، تصمیم گرفتیم که  جشن امسال به شکل آنلاین برگزار و نامزدها و برگزیدگان به شکل اینترنتی اعلام شوند.»

امید معلم ادامه داد: «امسال می‌خواهیم شکل جدیدی از برگزاری را تجربه کنیم و امیدواریم با مشارکت خیلی خوب مردم و همراهی هنرمندان، که همیشه به جشن حافظ لطف دارند، یک اتفاق تازه رقم بخورد و بتوانیم جشن آنلاین را هم برای اولین بار تجربه بکنیم.»

دبیر جشن حافظ درباره تغییرات جشن بیستم گفت: «به احتمال زیاد در بعضی رشته‌ها و جوایز تغییراتی خواهیم داشت که طی روزهای آینده اخبارش منتشر می‌شود. اصل برای ما این است که سلامتی مردم و هنرمندان با جشن حافظ به خطر نیفتد. در نتیجه این تصمیم را گرفتیم و در بخش‌های مختلف سعی می‌کنیم با شکل متفاوت برگزاری هیجان و شوری را که همواره در این جشن بوده، حفظ و به فضای مجازی بیاوریم.»/خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشن حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم، مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی هنرمندان شناخته شده عرصه تجسمی و جمعی از هنرمندان شهر قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این کارگاه جمعی از هنرمندان؛ تصویرساز، کارتونیست و گرافیست با موضوع دفاع نیروهای نظامی ایران در برابر رژیم اسرائیل، زیر نظر اساتید حاضر به ایده پردازی و اجرای اولیه طرح پرداختند. اساتید حاضر نیز در تعامل با حاضران تلاش کردند ایده‌های ارائه شده ارتقاء یابد.

این ایده‌ها و آثار اولیه در کارگاه تکمیلی «وعده صادق» زیر نظر اساتید کارگاه تکمیل و در نمایشگاه‌های شهری، نگارگذر و یا گالری‌ها ارائه و منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است که در بخشی از این کارگاه مسعود شجاعی طباطبایی کارتونیست شناخته شده طی سخنانی به شیوه کار در چنین کارگاه‌هایی و روش ایجاد انگیزه در کارگاه اشاره کرد و متذکر شد که هنرمند باید پرکار و پرثمر باشد.

همچنین مازیار بیژنی کارتونیست درباره فضای کاری و شیوه تولید آثارش صحبت کرد.

در حاشیه این کارکاه نیز گروهی از دانشجویان به خلق تابلو گستره شش لتی «از تاریکی تا نجات» پرداختند و از نظر اساتید حاضر در کارگاه بهرمند شدند.

کد خبر 6080503

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد