Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:56:09 GMT

آغاز تولید انبوه جنگنده رادارگریز چین

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۸۰۳

آغاز تولید انبوه جنگنده رادارگریز چین

گزارش منابع چینی حاکی است چین تولید جنگنده رادارگریز «جی ۲۰ بی» که از نوع نسل پنجم جنگنده‌ها محسوب می‌شود را پس از برطرف کردن همه مشکلات و نقایص آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه از کمیسیون مرکزی نظامی (فرماندهی کل قوای چین) گزارش کرد اگرچه این جنگنده هنوز دارای موتورهای ساخت روسیه است اما نوع کاملا چینی آن تا یک یا دو سال دیگر ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگنده رادارگریز  که در مراسمی با حضور  «جانگ یو شیا» معاون فرمانده کل قوای چین رسما وارد مرحله تولید انبوه شد،  دارای تجهیزات کنترلی بسیار پیشرفته است و یکی از مهمترین دستاوردهای نظامی سال های اخیر چین به حساب می آید.

چین در سال 2018 میلادی جنگنده «جی 10 سی»  خود را که مجهز به موتورهای دبلیو اس 10 تایهانگ است، در نمایشگاه هوایی جوهای در جنوب این کشور به نمایش گذاشت که از جمله هواپیماهای پیشرفته کشور است.

مهندسان هوانوردی چین در حال ساخت و تولید هواپیماهای جی 20 با موتورهای مدل دبلیو اس 15 هستند اما هنوز به دلایل فنی از زمان بندی تعیین شده عقب تر هستند به همین دلیل پیش بینی شده است که نوع کاملا چینی با موتورهای ساخت داخل تا دو سال دیگر تولید شود.

پیش از این هدف چین این بود که تا پایان سال 2019 میلادی بتواند 50 فروند از این جنگنده رادارگریز تولید کند اما چون مهندسان در زمینه ساخت موتور با مشکلاتی روبرو شدند این برنامه به زمانی دیرتر موکول شده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا در سال 2017 میلادی تصمیم گرفت بیش از 100 فروند جنگنده رادارگریز اف 35 در اختیار ژاپن و کره جنوبی قرار دهد همان سال بود که چین از بکارگیری اولین جنگنده جی 20 خبر داد.

جی 20 چین جنگنده رادارگریز شبیه مدل هایی نظیر اف 22 راپتور و جنگنده هجومی اف 35 لایتنینگ است.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین اخبار چین جنگنده رادارگریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم

رنگ باختگی (بلیچینگ) زمانی اتفاق می‌افتد که مرجان‌ها زیر فشار سفید می‌شوند، چون آبی که در آن زیست می‌کنند بیش از حد گرم است.

مرجان‌ها زیستگاه مهم آبزیان هستند و وجود آنها به صنعت ماهیگیری کمک می‌کند که سالانه تریلیون‌ها دلار درآمد دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • یکی از خطرناک، رادارگریز و مرگبارترین پهپاد ایرانی | ویدئو
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد