Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان گفت: پروژه توسعه باغ تولید انگور به روش داربستی با مساحت نزدیک به یک هکتار در سایت مرکزی دانشگاه لرستان در حال اجراست.

محمدرضا راجی امروز ۲۳ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال حدود ۲۰ هکتار از زمین‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و سایت کمالوند، زیر کشت انواع درختان رفته یا آماده کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۰ هکتار، ۱۵ هکتار مربوط به دانشکده کشاورزی بوده که از این مقدار پنج هکتار زیتون روغنی کشت شده و بستر ۱۰ هکتار دیگر برای کشت امسال آماده شده است.

ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در سایت مرکزی کمالوند تعداد ۵۰۰ اصله درخت میوه در فضای سبز، حدود ۱۰ هزار درخت سرو نقره‌ای و تبری جهت دیواره پرچین، حدود ۸۰۰ اصله درخت چنار و ۷۰۰ اصله درخت پالونیا در اطراف خیابان‌های سایت کمالوند، کشت شده‌اند.

راجی اضافه کرد: حدود یک هکتار از باغات انگور سایت کمالوند نیز به‌صورت داربستی درآمده که در زمینه افزایش تولید و کاهش بیماری حائز اهمیت است؛ همچنین دو هکتار باغ بذری پسته با استفاده از چهار رقم تجاری، پیوندزنی شده که باعث افزایش کمیت و کیفیت تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: کارهای انجام شده در سطح دانشگاه لرستان علاوه بر تولید و اشتغال‌زایی، در جهت توسعه تحقیقات دانشگاهی نیز حائز اهمیت بوده به‌طور مثال ۲۰۰۰ مترمربع در قالب مزرعه آموزشی گیاهان دارویی، احیاء شده است.

ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان ادامه داد: در زمینه توسعه فضای سبز این دانشگاه بایستی از زحمات و تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه به‌ویژه رئیس محترم دانشگاه تشکر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی باغ انگور دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

استاندار سابق لرستان گفت: جهش توسعه در لرستان آغاز شده و برای به سرانجام رسیدن نیاز به کمک و پیگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، فرهاد زیویار_ روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه استاندار لرستان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی و آموزشی بودیم که روند توسعه‌ی استان را شروع کرد.

وی با بیان این که تنها با حمایت، کمک و پیگیری می‌توان این شروع خوب را به سرانجام رساند، افزود: ان شاالله من بعد تمام توان استان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و قلم در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

زیویار با اشاره به این‌که استانداری مسئولیت سنگینی است و نیاز به کمک و حمایت دارد، گفت: نباید به این مسئولیت حساس بار اضافه کرد بلکه باید کمک کنیم و بارها را برداریم.

استاندار سابق لرستان به برخی از عملکردهای استانداری لرستان در زمان مسئولیتش طبق بررسی و اعلام دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: لرستان در بهره‌وری، راه اندازی بنگاه‌های تعطیل شده، جذب سرمایه گذار خارجی و طرح شهید زین الدین به ترتیب در جایگاه‌های سوم، هشتم، دوازدهم و یازدهم قرار گرفت.

زیویار عنوان کرد: در شرایطی که استان رتبه‌ی اول تورم کشور را داشت توانستیم با برنامه ریزی و اقدام این رتبه را به نهم برسانیم.

وی جهش در حوزه‌ی کشاورزی را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم از ابتدا تا کنون در لرستان برشمرد و ادامه داد: افزایش تولید گندم به حدود ۴ برابر، افزایش دو برابری ظرفیت‌های گلخانه‌ای، افزایش ۴ برابری تولید دانه‌های روغنی، احیای ده‌ها واحد دامپروری و … تنها نمونه‌ای از آن است.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بالاترین رکورد کشتار و تولید مرغ در استان قبل از نوروز امسال ثبت شد که طی آن بیش از ۵۰۰ تن در روز تولید شد.
زیویار فعال سازی و تکمیل پروژه‌های ناتمام، احیای واحدهای اقتصادی، جوانگرایی در مدیریت و بهره‌وری از ظرفیت‌های مولدسازی را مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان از زمان آغاز آن قلمداد کرد و ابراز کرد: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، باغ موزه دفاع مقدس، ایستگاه رادار هواشناسی، چند سد مهم استان از جمله کمندان و تاج امیر، ده‌ها پل و ابنیه راهبردی و پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های مهم و تعطیل شده‌ای از جمله راه آهن، بیمارستان‌های نیایش، گهر و رازی تنها نمونه‌هایی بودند که ماحصل این رویکردها هستند.

وی به آخرین وضعیت راه آهن دورود به خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات حقوقی بین قرارگاه خاتم الانبیا با وزارت‌های نفت و راه و شهرسازی به وجود آمده که نیاز به پیگیری مجدانه دارد.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، ضمن این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از محل مولدسازی برای کمک به آن در نظر گرفته‌ایم.

زیویار همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: عمده‌ی این مصوبات یا محقق شده‌اند و یا پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار از جمله بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های جهادی و مناسب برای برون رفت از آنها، از حُسن اعتماد مجموعه دولت و حمایت‌های وزیر کشور در زمان تصدی استانداری لرستان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 747323

دیگر خبرها

  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود