Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: به شدت گله مندم که در سالهای گذشته خیلی از این موقوفات متاسفانه از دست رفته اند و حافظ هم که از موقوفه خواری برخی افراد در زمانه خودش خسته شده بود، گفت «فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد/که می حرام ولی به ز مال اوقاف است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد زیادی از موقوفات برای مراکز درمانی در کشور وجود دارد اما از دست رفته اند و بعضا هیچ ردپایی از آنها باقی نمانده است. باید کمیته ای متشکل از دفتر آمار و فناوری اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و منابع و دفتر حقوقی وزارت بهداشت حداکثر تا یک ماه آینده فهرست تعیین تکلیف موقوفات و خیریه های بهداشتی و درمانی را تهیه کنند.

نمکی ادامه داد: باید اول بدانیم که چه موفوقات و خیریه های بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد. با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه باید شیوه مدیریت بهینه این مراکز را تعریف کنیم و در این زمینه نیاز است که کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: بعد از مشخص شدن واحدهای موقوفه و خیریه باید ببینیم چطور می توان آنها را تبدیل به احسن کرد. همچنین باید نقشه راهی در این زمینه با همکاری معاونین بهداشت، درمان و آموزش تدوین شود و طبق آن نقشه راه، توسعه فضاهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و خوابگاهی را در دستور کار قرار دهیم.  

نمکی گفت:‌ با بکارگیری یک مدیر پروژه باید همه موقوفات بهداشتی و درمانی سراسر کشور به سرعت احصاء شود. وضعیت پرونده هایی که در این حوزه بلاتکلیف مانده یا به نتیجه نرسیده، مشخص شود. همچنین باید ثبت دقیق سامانه ای از موقوفات و خیریه های قطعی، بلاتکلیف و در جریان با کمک دفتر حقوقی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی موقوفات هستند که از محل درآمد آنها باید برای مراکز درمانی هزینه کنیم به عنوان نمونه واقف نیت کرده که از درآمدهای فلان زمین کشاورزی، مقداری از آن برای یک بیمارستان هزینه شود اما در برخی موارد این موقوفات الان به مجتمع تجاری و برج مسکونی تبدیل شده که باید تکلیف آنها را بدانیم، همچنین ضروری است بر مبنای مشخصی، نیت واقف عملی شود.

وزیر بهداشت گفت: برخی املاک و دارایی هایی موقوفه و خیریه به عنوان مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، برخی دیگر نیز توسط واقف یا خیّر با نیت ساخت و کارکرد بهداشتی و درمانی وقف شده و مواردی از موقوفات و خیریه های هستند که واقف از محل عایدات آن، برای تقویت یک مرکز بهداشتی و درمانی اقدام به وقف کرده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سعید نمکی سازمان اوقاف و امور خیریه سعید نمکی سازمان اوقاف و امور خیریه بهداشتی و درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند