Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روشی جامع برای انتخاب نمونه‌های مناسب مغزه برای آزمایش‌های ویژه سنگ مخازن نفتی معرفی کردند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، متن مقاله علمی ارائه‌دهندگان این روش به زبان انگلیسی از سوی انتشارات Elsevier و در مجله علمی Perroleum Research چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزمایش‌های ویژه سنگ (SCAL) و اطلاعات منتج از آنها از اهمیت فراوانی در شبیه‌سازی و مدل‌سازی مخازن نفتی برخوردار است. دریافت این اطلاعات با زمان و هزینه زیادی همراه است و منابع علمی کنونی نیز در این‌ زمینه بسیار محدود است.
بهتازگی روش جامع، واحد، علمی و دقیق به‌منظور انتخاب نمونه‌های مناسب مغزه برای آزمایش‌های ویژه سنگ مخازن نفتی از سوی سه نفر از کارشناسان اداره مهندسی نفت (مدیریت امور فنی) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو همکار دیگر منتشر شده است. این روش به مهندسان مخازن و کارشناسان زمین‌شناسی این قابلیت را می‌دهد که برای مخازن تحت سرپرستی خود بهترین نمونه‌های سنگی را برای انجام آزمایش‌های ویژه سنگ انتخاب کنند.
اساس این روش، دسته‌بندی سنگ‌ها براساس خواص استاتیک و دینامیک جریانی بوده و عوامل مختلف مخزنی، زمین‌شناسی، آزمایشگاهی، آماری و پتروفیزیکی را نیز لحاظ می‌کند. در این مقاله همچنین عملکرد مناسب روش پیشنهادی در یکی از مخازن پیچیده و کربناتی ایرانی نشان داده شده است.
ارائه‌دهندگان این روش ابوذر میرزایی‌پیامن، سیدرضا اسدالله‌پور و هادی صبوریان‌جویباری از کارشناسان فنی و پژوهشگران حوزه مهندسی سنگ و شبیه‌سازی مخازن هستند که تاکنون روش‌های متعددی را در این حوزه و دیگر زمینه‌ها در سطح بین‌المللی چاپ و منتشر کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این مقاله را از اینجا دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت خیز جنوب مخازن نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب‌های فروشگاه شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی به مدت یک هفته با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی؛ همزمان با فرارسیدن اردیبهشت و مناسبت‌های ادبی و فرهنگی این ماه همچون بزرگداشت روز سعدی و نثر فارسی، شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ کلینی و روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتاب‌های شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود.

علاقه مندان از تاریخ یکشنبه، 9 اردیبهشت به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به فروشگاه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی از تخفیف 15 درصدی برخوردار شوند.

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

این در حالی است که در چند روز گذشته انتشار تعطیلی این شعبه از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی حواشی را برای این نشر ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم