Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:09:01 GMT

۱۹ روستای قشم از راه آسفالته بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۶۹۳۱

۱۹ روستای قشم از راه آسفالته بهره‌مند شدند

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این امر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اجرا شد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: با اجرای این طرح معابر روستاهای جی‌جیان، گورزین، زینبی، لافت، توریان، کوشه، رمکان، کووه ای و تنبان از بخش مرکزی آسفالت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روستاهای چاهو شرقی و غربی، سرریگ، طبل، سهیلی و دهخدا نیز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: معبرهای روستاهای زیرانگ، شیب دراز، مسن و دیرستان از بخش شهاب نیز ساتل گذشته آسفالت شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم لافت هرمزگان دولت قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لافت هرمزگان دولت قشم خلیج فارس تنگه هرمز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لافت هرمزگان دولت قشم خلیج فارس تنگه هرمز منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است، اظهار کرد: روستاییان بازوان توانمند بنیاد مسکن در طرح‌های بهسازی روستایی هستند و هر چه مشارکت و استقبال بیشتر باشد فعالیت عمران روستایی نیز چشم گیرتر و سریع‌تر اجرا می‌شود.

دائمی افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسند چرا که این فعالیت‌ها با اهداف سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: همزمان با دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۱ پروژه عمران روستایی در روستاهای ۱۵ شهرستان استان به بهره برداری می‌رسد.

دائمی با اشاره به اینکه پروژه‌های بنیاد در روستاهای استان با اعتبار ۱,۰۵۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۷۳ پروژه از اعتبارات قیر رایگان می‌باشد که با اجرای پروژه‌های آسفالتی ۱۰۰ کیلومتر از معابر روستاهای استان آسفالت گردید.

دائمی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸,۹۳۰ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

کد خبر 6079179

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن
  • «پالنگان» در لیست جهانی شدن/ پرونده 8 روستا به سازمان گردشگری ملل متحد ارسال می‌شود
  • تداوم توسعه منطقه آزاد ماکو با تحقق وعده‌هایی از جنس عمران و آبادانی در سال ۱۴۰۳
  • تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار
  • آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی ۸ روستای ایران
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری از ایران برای جهانی شدن
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد