Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات وزیران در جلسه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب آیین نامه فوق، معسر به جانباز و آزاده غیر حالت اشتغال که فاقد درآمد و شغل بوده و هیچگونه خدمات و تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی دریافت نکرده باشد، اطلاق می شود.

 مشمولان این آیین نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظفند اصل تقاضا نامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارایه نمایند و بنیاد نیز موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، در صورتی که جانباز و آزاده دارای اموال قابل بهره‌برداری برای اشتغال و کسب درآمد باشند، با تشخیص بنیاد مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند.

هم چنین، جانبازان یا آزادگانی که از صندوق‌های بیمه و بازنشستگی یا مستمری استفاده می‌کنند و یا بانوان جانباز و آزاده‌ای که از همسر خود نفقه دریافت می‌کنند،‌ مشمول این آیین‌نامه نمی‌باشند.

به موجب این آیین نامه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه نامه مرتبط برای مشمولان این آیین نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و معلولین دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد قادر به کار نمی‌باشند، اقدام نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال آیین نامه شهید آزادگان آیین نامه کمک معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از ایجاد اشتغال ویژه هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال‌زایی ویژه زندانیان جزو برنامه‌‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی است، اظهار داشت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن 46 کارگاه فعال در حوزه‌های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی؛ موفق به اشتغال یک هزار و 248 نفر از زندانیان شده که از این تعداد 570  نفر به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند. 

وی با بیان اینکه متوسط دریافتی زندانیان اعزام بکار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است، گفت: محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد و به صورت خودگردان یعنی توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود. مانند محصولات گندم، گلخانه ای، تولیدات خیاطی و... یا به صورت مشارکت و واگذاری یعنی توسط کارآفرین و با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون همانند محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و ... است، همچنین به صورت اشتغال نشسته یعنی شامل تولیدات صنایع دستی زندانیان تحت نظر بنیاد تعاون در داخل کارگاه یا بند است که مواد اولیه آن توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس زندانیان قرار می‌گیرد محصولات تولیدی آن یا توسط خود زندانی و یا با کمک بنیاد تعاون در نمایشگاه‌های برگزار شده و یا بازاریابی برای محصولات به فروش می‌رسد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: عمده فعالیت‌های کشاورزی این نمایندگی شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولبات گلخانه، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل: گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و... است. 

وی ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره 16 با کارمزد بانکی 4 درصد می‌کند. 

حسینی بیان کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، تخته نرد، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی، محصولات کشاورزی (فرنگیجات، گندم و جو، باغبانی) و... است. 

وی اظهار کرد: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس  تفاهم نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذیربط گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر و پس از آزادی آن‌ها توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج  و تأیید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره 16 و 18 با کارمزد بانکی 2 تا 4 درصد برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه‌آموزی دو هزار و 318 فقره گواهی نامه مهارت حرفه آموزی در 50 رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی /فاقد شناسنامه هستم /اشرف گفت به این خواهر بی سواد که با لهجه صحبت می کند، شناسنامه نمی دهیم
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان