Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:16:27 GMT

انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۰۰۳

ساعت24-سید اسماعیل موسوی می‌گوید: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار معتمد مردمی در امر برگزاری انتخابات به دولت تدبیر و امید کمک کرده‌اند.

سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در نشستی با کارشناسان امر انتخابات اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، یک دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره انتخابات شوراهای اسلامی، یک دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت سراسری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ۵ انتخابات سراسری، بیش از ۱۷۳ میلیون رای از مردم اخذ شده است. به عبارت دیگر، برای هر انتخابات سراسری حدود ۳۵ میلیون نفر شرکت کرده اند. علاوه بر آن ها، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز در سالهای ۹۶ و ۹۸ و در برخی از حوزه های انتخابیه برگزار و بیش از ۸ میلیون رای دهنده مشارکت کردند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از استانداریها، فرمانداریها و بخشداریها که انتخابات را برگزار می کنند، اظهار داشت: همه انتخابات های مذکور در کمال سلامت و امنیت برگزار شده که خود گویای وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری مجموعه بزرگ وزارت کشور در سراسر کشور است.دبیر ستاد انتخابات با اشاره به همکاری مردم در برگزاری انتخابات گفت: بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از معتمدین مردمی برای برگزاری انتخابات های ذکرشده با وزارت کشور و فرمانداری ها و بخشداری ها در قالب هیات های اجرایی، نمایندگان فرماندار و بخشدار، اعضای شعب و بازرسی همکاری کرده اند که شایسته تقدیر و تشکر است.


تجیهزات انتخابات الکترونیکی فراهم است

موسوی به تامین اقلام و تجهیزات انتخابات اشاره و اظهار داشت: در پی دستور رییس جمهور در سال ۹۵ بیش از۶۳ هزار صندوق شفاف رای ساخته و به کار گرفته شد. علاوه بر آن۶۹ هزار دستگاه احراز هویت الکترونیک و ۳۴ هزار صندوق رای الکترونیک نیز توسط وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص نظم بخشی به فرایندهای متعدد انتخابات افزود: وزارت کشور دو کار مهم را در حوزه «نرم افزاری - سخت افزاری» و «حقوقی» همزمان انجام داده است؛ اول اینکه سامانه جامع انتخابات را طراحی و ایجاد کرده تا همه فرایندهای انتخابات های گوناگون به صورت شفاف و دقیق مطابق با قانون انجام پذیرد. همه استانداری ها و فرمانداری ها و بخشداری ها به تناسب مسئولیت در حوزه خدمت، به این سامانه دسترسی دارند. این مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده است. کار مهم دیگر، این که وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به منظور یکپارچه سازی قوانین متعدد انتخابات تدوین کرد که پس از تصویب در دولت در اواخر سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به صورت سراسری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صورت میاندوره ای در برخی از استانها و حوزه های انتخابیه برگزار خواهد شد. بدین منظور، در حال فراهم سازی و تمهید مقدمات آن هستیم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دوره انتخابات وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود