Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@15:05:43 GMT

دستاوردهای حشدالشعبی پس از آغاز عملیات جدید

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۰۹۷

دستاوردهای حشدالشعبی پس از آغاز عملیات جدید

از بین بردن پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های خطرناک داعش و چندین محور در محدوده عملیات «ابطال العراق» و فراهم ساختن زمینه برای بازگشت ساکنان آواره از مهمترین دستاوردهای حشدالشعبی پس از آغاز عملیات است.

به گزارش مشرق، در سومین روز از آغاز مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) علیه بقایای داعش، سازمان الحشد الشعبی از مهمترین دستاوردهای خود طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اظهارنظر سیاسی در رسانه‌ ها؛ موضوعی ممنوع برای نیروهای حشدالشعبی پیام آمریکایی‌ها صبح شهادت حاج قاسم

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز طی یک نشست امنیتی گسترده، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح ،  امنیتی و الحشد الشعبی روند عملیات مذکور را بررسی کرد.

از سوی دیگر، «صادق الحسینی» از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با «المعلومه» گفت: نیروهای الحشد الشعبی نتایج مهمی در این عملیات و طی گشت‌زنی در ۱۴ بخش در ۷۲ ساعت گذشته به دست آوردند. 

وی افزود طی این مدت، ۳ تروریست داعشی کشته و بیش از ۳۰ مخفی‌گاه آنها نابود و ده‌ها بمب خنثی شدند. در این عملیات، مناطق وسیعی به ویژه در بخش شمال و شمال شرق دیالی پاکسازی شد و این عملیات از این جهت که کلیه بخش‌هایی که بقایای داعش در آن فعالیت داشتند را شامل می‌شد، بسیار موفق‌آمیز بود.

الحسینی در ادامه گفت که در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مذکور، عملیات‌هایی برای حفظ این دستاوردها از جمله بازاستقرار در برخی بخش‌های مهم برای پایان دادن به تحرکات بقایای داعش صورت خواهد گرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که امروز (دوشنبه - ۱۳ ژوئیه)، تنها تیپ نخست این سازمان، ۳۶ کیلومتر مربع را در دیالی پاکسازی کرده است.

از سوی دیگر، فرماندهی الحشد الشعبی در استان دیالی، امروز گفت که، امنیت روستاهای واقع در مناطق شمالی المقدادیه (در ۴۰ کیلومتری) شمال شرق بعقوبه کاملا تامین شده و زمینه برای بازگشت آوارگان و ساکنان این روستاها فراهم شده است.

سرهنگ «احمد حسین السعدون» فرمانده تیپ ۲۴ در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تیپ‌های الحشد الشعبی طی عملیات‌های ویژه موفق شدند امنیت ۳۶ روستا در مناطق حوض سنسل و حنبش در شمال شهرستان المقدادیه را کاملا تامین و این روستاها را پاکسازی کنند. مناطقی که ساکنان آنها طی جنگ با داعش در سال ۲۰۱۴، آواره شده بودند.

وی تاکید کرد: الحشد الشعبی ماموریت امنیتی و انسانی خود را برای تسریع بازگشت آوارگان انجام داده و در انتظار تکمیل گام‌های خدمات‌رسانی لازم برای بازگشت ساکنان این روستاها و از سرگیری فعالیت‌های کشاورزی آنها است.

السعدون توضیح داد که نیروهای الحشد الشعبی با هماهنگی یگان‌های امنیتی، طی عملیات ابطال العراق، مخفی‌گاه‌ها و پناهگاه‌های خطرناک داعش را نابود کردند.

نخستین مرحله عملیات گسترده «ابطال العراق» از روز سه شنبه (۱۳ خرداد) با سفر «مصطفی الکاظمی» به کرکوک با هدف پاکسازی این استان بعلاوه بخش‌هایی از صلاح‌الدین و دیالی از حضور هسته‌های داعش آغاز شد و تاکنون سه مرحله از آن با موفقیت به پایان رسیده و از صبح روز شنبه پیش (۲۱ تیر)، مرحله چهارم آن به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر آغاز شده است.

هدف از این عملیات، تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) اعلام شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مشرق داعش حشدالشعبی مصطفی الکاظمی جمهوری اسلامی ایران عراق الحشد الشعبی ابطال العراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند یک عملیات دیگر علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان‌های قسام طی یک عملیات محل تجمع عناصر صهیونیست را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین خمپاره به سمت محل استقرار متجاوزان اشغالگر صورت گرفت. علاوه بر نوار غزه، نیروهای فلسطینی در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز به این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که عناصر صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه توسط نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفتند.گردان‌های «شهداالاقصی» شاخه نابلس نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در کرانه باختری خبر دادند.

گردان‌های شهداالاقصی در نابلس اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در ایست‌بازرسی «حواره» به رگبار بستند.

علاوه بر این نیروهای این گردان‌ها به شدت با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که به روستای «برقه» در کرانه باختری یورش بردند درگیر شدند.

کد خبر 6086028

دیگر خبرها

  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»