Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این موضوع که هر ساله 75 هزار تن بذر برای کشت دیم و آبی گندم مورد نیاز استان است، گفت: از این میزان 21 هزار تن بذر اصلاح بوده و مابقی بذرها با کارآیی و عملکرد کمتر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  اکبر فتحی  امروز در جلسه شورای تحقیقات بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی  اظهار داشت: میزان درصد نفوذ ارقام جدید و بذور اصلاح شده در مزارع کشاورزی و حل مسائل و مشکلات کشاورزان به صورت عملیاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رویکرد تازه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی مبنی بر بررسی میزان نفوذ ارقام جدید در مزارع کشاورزان و برآورد میزان حل و فصل مشکلات جامعه کشاورزی ستودنی است.

فتحی خطاب به معاونت‌ها و مدیریت‌های تخصصی سازمان جهادکشاورزی استان توصیه کرد تا به نحو احسن از ظرفیت‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات استان در خصوص مطالعات و تحقیقات به عمل آمده در زمینه تغذیه گیاهان، تناوب کشت، جاکشتی و ... در راستای جهش تولید و افزایش تولیدات کشاورزی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این موضوع که هر ساله 75 هزار تن بذر برای کشت دیم و آبی گندم مورد نیاز استان است، تصریح کرد: از این میزان 21 هزار تن بذر اصلاح بوده و مابقی بذرها با کارآیی و عملکرد کمتر هستند، از این‌رو در راستای جهش تولید و افزایش تولید محصول استراتژیک گندم بایستی اقدامات مقتضی اتخاذ و گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی افزود: موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه از سال 93 تا سال 98 در خصوص معرفی ارقام جدید و بذور اصلاح شده عملکرد خوبی از خود نشان داده و نسبت به سال‌های گذشته تصاعدی اقدام نموده است.

 فتحی با اشاره به اینکه نفوذ ارقام جدید در پهنه‌های تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اذعان داشت: انتصاب جناب آقای دکتر خاوازی در راس وزارت جهادکشاورزی و طرح پروژه یاوران تولید از طرف ایشان نشانگر این امر می‌باشد که منبعد سیاست وزارت جهادکشاورزی مبتنی بر قرار گرفتن مراکز تحقیقاتی استانها در متن پروژه امنیت غذایی استان و کشور می‌باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید نمود: واگرایی و جزیره‌ای عمل نمودن در بخش کشاورزی نتایج مثبتی از خود برجا نمی‌گذارد، اگر می‌خواهیم کارهای مثبتی انجام دهیم بایستی به‌صورت گروهی و کار جمعی با محوریت معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان، ارقام جدید را به پهنه‌های تولید انتقال داده و در راستای تحقق اهداف جهش تولید گام‌های موثری برداریم.

فتحی ادامه داد: باید برای کارشناسان پهنه پروژه امنیت غذایی تعریف شود، اگر پروژه امنیت غذایی ایجاد گردد در این حالت اهداف و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده در خصوص به‌نژادی محقق خواهد شد.

وی افزود: کارشناسان پهنه باید با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های مختلف مناطق گرمسیر و سردسیر استان، میزان بذر مورد نیاز برای کشت گندم در شهرستان‌ها را برآورد و به اطلاع کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات برسانند تا اقدامات کارشناسی در این زمینه به عمل آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: برای تعویض بذرهای قدیمی و ناکارآمد و معرفی ارقام جدید با عملکرد بیشتر، تنظیم شیوه‌های اجرایی ضروری است.

انتهای پیام/60002/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد جواد ظریف گندم آذربایجان شرقی آذربایجان کشاورزی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز سردسیر گرمسیر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان استان آذربایجان شرقی کشاورزی استان هزار تن بذر ارقام جدید مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین