Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی طاهری اظهار داشت: طرح جامع ساماندهی خودرو به مجلس شورای اسلامی ارائه شده ‌و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خودرو در دست بررسی و اقدامات لازم است، گفت: این طرح شامل برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح قیمت خودرو کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف این طرح در بلندمدت این است که تولید خودرو و عرضه آن افزایش یابد، افزود: قطعا با این شیوه قیمت خودرو کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

وی افزود: بر‌اساس طرح جامع ساماندهی خودرو، کسانی که چندین خودرو به‌نام دارند و افراد سودجویی که اقدام به دلالی یا احتکار خودرو می‌کنند و سبب گرانی در بازار می‌شوند باید مالیت بر خودرو بپردازند. مالیات یک روش بازدارنده‌ای است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نمی‌دهد. طرح جامع ساماندهی خودرو ارائه شده و در کمیسیون مربوط برررسی و امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت خودرو مالیات ساماندهی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند

علی محمد قادری در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکاری‌های استراتژیک و ارتباطات خوبی بین مدیریت شهری دوره ششم با سازمان بهزیستی ایجاد شده است، اظهار کرد: امیدواریم در این عرصه خردورزی، تلاش و کوشش برای آبادانی کشور را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه آحاد جامعه باید از خدمات پیشگیرانه و تخصصی بهره بگیرند، خاطرنشان کرد: اگر تنوع زیستی خدمات را در نظر بگیریم می‌توانیم نقش مدیریت شهری را مورد توجه قرار دهیم.

قادری همچنین تصریح کرد: درخواست ما از شورا حضور و هم افزایی بیشتر برای پیش بردن سازمان بهزیستی به سمت نهادی هم افزا بود. سازمان‌های حمایتی کشور بر اساس دهک بندی اختصاصی افراد را تحت پوشش منابع مادی خود قرار می‌دهند و امروز با وجود عقب افتادگی تاریخی، با تلاش دولت هیچ پشت نوبتی برای ارائه مستمری نداریم. به طوری که امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار نفر از خدمات ما بهره می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در صیانت از خانواده‌های دارای چندقلو نیز پشت نوبتی نداریم، یادآور شد: خدمات به معلولین، دسترس پذیری و مناسب سازی برای این قشر از جامعه باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: با توجه به وجود تاکسی‌های اینترنتی و پلتفرم‌ها و سکو‌های مجازی، تلاش ما این است که قشر بیشتری از معلولان این خدمات بهره بگیرند. درخواست ما این است که جلسات مختلفی در سازمان بهزیستی با حضور نمایندگان مدیریت شهری تشکیل و جزئیات اقدامات بررسی شود تا نتایج آن را در سال جاری ببینیم.

قادری ادامه داد: در جمع آوری کودکان کار، شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده و جلسات متعددی در همین راستا برگزار شده، باید ببینیم چگونه این موضوعات در فضای کالبدی شهر قابل لمس خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به کنسرسیوم مشترک بین سازمان بهزیستی و نهاد‌های مختلف به ویژه مدیریت شهری دارد، یادآور شد: امیدواریم با این همکاری بتوانیم روز معلولین را گرامی بداریم. ما چهار هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولین داریم؛ لذا این رویداد‌ها می‌تواند جریان سازی و الگونمایی کند و این موارد در بخش اوقات فراغت اهمیت دارد.

قادری با اعلام اینکه ما به پردیس توانمندسازی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: این نیاز وجود دارد که پارک و یا پردیسی شکل بگیرد که شهروندان عادی نیز بتوانند از آن استفاده کنند، اما خانواده‌های دارای فرزندان معلول در آن از بازی‌های مهارتی بهره بگیرند. این طرح حتما اقتصادی خواهد بود و منافعی را به دنبال خواهد داشت. این یکی از تقاضا‌های ما از مدیریت شهری است.

در آینده ۳۰ درصد از جمعیت سالمند خواهند بود

قادری با بیان اینکه خدمات سازمان به افراد کم توان ذهنی ارائه می‌شود، گفت: در طراحی فضای عمومی برای این افراد، باید شهرداری وارد عمل شود و دسترس پذیری آنها و آراستگی در این خصوص قطعاً در کشور وجود ندارد. افراد در معرض معلولیت و سالمندی هستند؛ لذا باید زیرساخت‌ها برای این موضوع آماده شود. چراکه در آینده ۳۰ درصد از جمعیت سالمند خواهند بود.

تماس با ۱۲۳ برای افراد مورد خشونت خانوادگی

وی همچنین تصریح کرد: هر فردی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته باشد با سامانه ۱۲۳ تماس می‌گیرد و چهار هزار و ۹۵۶ نفر در اورژانس اجتماعی کشور پاسخگوی شهروندان هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی به دنبال آموزش و مشاوره در مراکز مددکاری است، اظهار کرد: در مواردی که شهروندان اقدام به خودکشی را اعلام می‌کنند، سازمان بهزیستی مدیریت میدانی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر ۴۵ روز یکبار جلسات ستاد مناسب سازی با حضور نماینده شهرداری تهران تشکیل می‌شود، گفت: جلسات ما جلسات ملی هستند و موضوعاتی مطرح و مشخص می‌شود که چه میزان از مصوبات اجرایی شده است.

قادری تأکید کرد: پرسش ما این است که چند درصد از بودجه برای زیرساخت‌های مناسب سازی و موارد فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده می‌شود؟

وی با بیان اینکه رها کردن کودکان پس از سن قانونی از سوی سازمان بهزیستی از اساس اشتباه است، یادآور شد: ما افراد را ترخیص نمی‌کنیم؛ مگر اینکه به شرایط استقلال برسند و وضعیت مخاطره آمیز نداشته باشند. ما سال‌ها سرمایه گذاری نمی‌کنیم که افراد را رها کنیم. ۱۲۰ هزار نفر در مراکز ما نگهداری می‌شوند.

ضرورت همکاری بیش از ۲۰ دستگاه برای ساماندهی کودکان کار

قادری با اعلام اینکه برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند، گفت: در شهرداری تهران اقداماتی در حال انجام است و باید این سوال را پرسید که چه تعداد مصوبه عملیاتی در این زمینه وجود دارد. همین که شهردار تهران تعدادی دستگاه را گردهم آورده است اقدامی رو به جلو به شمار می‌رود. بنده بسیار خوش‌بینم که اتفاقات خوبی برای کودکان کار و خیابان خواهد افتاد، اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از کودکان کار، اتباع هستند و اینکه آیا باید رد مرز شوند یا خیر؛ باید بررسی شود.

وی افزود: در مواردی کودکانی که در خیابان‌ها هستند، خانواده دارند و وقتی جمع آوری شوند، بعضاً خانواده‌ها اقدام به بازگرداندن فرزندان خود می‌کنند. ساماندهی کودکان کار و خیابان پیچیدگی‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه دستگاه مکانیزه مناسب سازی شده‌ای در پارک‌ها و عرصه‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: سه هکتار تا ۳۰ هکتار می‌توان برای پردیس توانمندسازی در نظر گرفت تا شهروندان و خانواده‌های دارای افراد معلول از آن استفاده کنند و در این صورت، نگاه ترحمی به این قشر نیز وجود نخواهد داشت. باید این باور قلبی وجود داشته باشد که در دوره ششم مدیریت شهری ابرکاری برای این معلولان انجام شود.

وی افزود: وضعیت پروژه‌های کوچک مقیاس یا میان مقیاس متفاوت است. ما به پروژه‌ای ملی نیاز داریم و اگر این فضای خاص در تهران ایجاد شود، در دیگر شهر‌ها نیز اقدام خواهد شد. این پردیس بزرگ می‌تواند در یک کریدور پرتردد ایجاد شود. ما مطالعات لازم را انجام دادیم و فضا‌ها و عرصه‌های زیادی برای راه اندازی این پردیس وجود دارد.

قادری با بیان اینکه درخواست ما این است شهرداری و بخش خصوصی مبلغی را اختصاص دهد تا سرویس تاکسی‌های اینترنتی به خانواده‌های دارای فرزندان معلول ارائه شود، گفت: مناسب سازی به اطلاع رسانی گسترده‌ای نیاز دارد. وسعت تهران بسیار زیاد است و باید اقدام گسترده‌ای شکل بگیرد تا ملموس باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • مالیات خودرو‌های لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودرو‌ها باید مالیات بدهند
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • زمان اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت
  • وزارت صمت بستر واردات خودرو را هرچه سریعتر فراهم کند