Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@00:16:14 GMT

ضرورت تعیین تکلیف سریع موقوفات بهداشتی و درمانی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۱۸۱

ضرورت تعیین تکلیف سریع موقوفات بهداشتی و درمانی

وزیر بهداشت گفت: باید تکلیف واحدهای خیریه و موقوفه که با نیت بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده‌اند، زودتر مشخص شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: به شدت گله‌مندم که در سال‌های گذشته خیلی از این موقوفات متاسفانه از دست رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد زیادی از موقوفات برای مراکز درمانی در کشور وجود دارد اما از دست رفته‌اند و بعضاً هیچ ردپایی از آنها باقی نمانده است. باید کمیته‌ای متشکل از دفتر آمار و فناوری اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و منابع و دفتر حقوقی وزارت بهداشت حداکثر تا یک ماه آینده لیست تعیین تکلیف موقوفات و خیریه‌های بهداشتی و درمانی را تهیه کنند.

وی ادامه داد: باید اول بدانیم که چه موفوقات و خیریه‌های بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد. با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه باید شیوه مدیریت بهینه این مراکز را تعریف کنیم و در این زمینه نیاز است که کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: بعد از مشخص شدن واحدهای موقوفه و خیریه باید ببینیم چطور می‌توان آن‌ها را تبدیل به احسن کرد. همچنین باید نقشه راهی در این زمینه با همکاری معاونین بهداشت، درمان و آموزش تدوین شود و طبق آن نقشه راه، توسعه فضاهای بهداشتی، درمانی، آموزشی و خوابگاهی را در دستور کار قرار دهیم. 

نمکی تصریح کرد: با به‌کارگیری یک مدیر پروژه باید تمام موقوفات بهداشتی و درمانی سراسر کشور به سرعت احصاء شود. وضعیت پرونده‌هایی که در این حوزه بلاتکلیف مانده یا به نتیجه نرسیده، مشخص شود. همچنین باید ثبت دقیق سامانه‌ای از موقوفات و خیریه‌های قطعی، بلاتکلیف و در جریان با کمک دفتر حقوقی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برخی از موقوفات هستند که از محل درآمد آن‌ها باید برای مراکز درمانی هزینه کنیم به عنوان نمونه واقف نیت کرده که از درآمدهای فلان زمین کشاورزی، مقداری از آن برای یک بیمارستان هزینه شود اما در برخی موارد این موقوفات الان به مجتمع تجاری و برج مسکونی تبدیل شده که باید تکلیف آنها را بدانیم، همچنین ضروری است بر مبنای مشخصی، نیت واقف عملی شود.

وزیر بهداشت گفت: برخی املاک و دارایی‌های موقوفه و خیریه به عنوان مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی دیگر نیز توسط واقف یا خیّر با نیت ساخت و کارکرد بهداشتی و درمانی وقف شده و مواردی از موقوفات و خیریه های هستند که واقف از محل عایدات آن، برای تقویت یک مرکز بهداشتی و درمانی اقدام به وقف کرده است.

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوقاف سعید نمکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف سعید نمکی سازمان اوقاف سعید نمکی بهداشتی و درمانی سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالا‌های متروکه سنواتی بنادر استان با حضور تماری معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیک، بیان کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالا‌های متروکه سنواتی ایجاد شده به‌نحوی که بنادر بوشهر با ترخیص ۹۶ درصد این کالا‌ها در کشور پیشگام هستند.

وی افزود: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضاییه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضایی در حال انجام است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: با حجم قابل توجه کالا‌های ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالا‌های رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر فراهم شود.

وی اظهار کرد: خدمات‌رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالا‌های رسوبی این مهم به‌خوبی محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حضور موثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالا‌ها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم