Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:15:45 GMT

برنامه مجلس برای اشتغال جوانان دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۲۳۰

برنامه مجلس برای اشتغال جوانان دانشگاهی

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم از برنامه راهبردی خانه ملت برای حمایت حداکثری از جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی کریمی‌فیروزجایی از برنامه راهبردی خانه ملت برای حمایت حداکثری از جوانان تحصیلکرده دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی خبر داد و اظهار کرد: تشکل پذیری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استار تاپ‌ها با هدف کاهش معضل اشتغال و صادرات محور در دستور کار جدی مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای تحقق شعار محوری امسال دانشگاه‌ها ملزم به راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نواورانه جوانان دانشگاهی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و دانش‌های نوپا با محوریت اساتید و دانشجویان نخبه و خلاق راهبرد جدید کشور در پیوند عرصه اقتصاد و فرهنگ برای پیشرفت و عدالت است.

کریمی‌فیروزجایی تسریع در تجاری سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی با هدف صادرات و ارزاوری را خاطرنشان کرد و افزود: تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش‌های تولیدی و زیربنایی کشور در شرایط فعلی ضرورت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت توسعه مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یادآور شد: باید با تمرکز بر روی پرورش استعدادهای خلاق و حمایت از تولیدات فناورانه جهش توامان علمی و تولید را در کشور محقق کنیم.

کریمی فیروزجایی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رونق کسب و کار و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری و ایده‌های خلاق را اساسی و محوری خواند و افزود: با حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌ها،مشکل اشتغال قشر دانشگاهی و تحصیل‌کرده مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بابل با تاکید بر لزوم توجه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات زیست محیطی و به‌ویژه پسماند و تنگناهای حوزه  کشاورزی،خواستار اهتمام ویژه مسؤولان برای بهره‌گیری از ظرفیت مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها در این زمینه شد.

این نماینده مجلس یادآورشد: نگاه به حوزه جوانان و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنان در روند توسعه کشور راهبردی، استراتژیک و غیرقابل اغماض است.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از ضعف دستگاه‌های مسؤول در استفاده از ظرفیت جوانان به‌ویژه دانشگاهیان گفت: براساس بیانیه راهبردی گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب مسؤولان باید فضا و بستر را برای فعالیت سازنده جوانان فهیم و انقلابی مهیا کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان کریمی فیروزجایی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال روشن‌کننده راه است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مشارکت پرشور مردم درصحنه‌های مختلف را باعث پیشبرد مسائل و رسیدن به توفیقات دانست و نمونه بارز آن را حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین و مشارکت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر شعار سال به‌عنوان روشن‌کننده راه، به طرح‌ها و پروژه‌هایی از دانشگاه که مشارکت مردمی را به‌عنوان پشتوانه داشته‌اند مانند فعال‌سازی مزرعه زعفران دانشگاه، توسعه فضای سبز و جنگل‌های دانشگاه و همکاری خیرین استان در توسعه بخش‌های مختلف دانشگاه و بهینه‌سازی بهره‌وری فضاهای دانشگاهی اشاره نمود.

پیرعلی، همسوسازی مأموریت دانشگاه و دانشگاهیان را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال‌جاری، رمز تسریع پیشرفت مراکز آموزش عالی دانسته و اهدافی همچون ارائه خدمات اجتماعی دانشگاهی، توسعه کارآفرینی و نوآوری دانشگاهی و تشویق و راهبری صنایع در اجرای ظرفیت مسئولیت اجتماعی ایشان، را مورد تاکید بیش از پیش قرارداد.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: پیشگامان علم و جویندگان راه دانش آینه صلابت، استقلال، خودکفایی و پیشرفت کنونی و آینده‌ی جامعه و مردم می‌باشند.

پیرعلی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و دستیابی به دانش برتر در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را مرهون حضور در صحنه مردم با همراهی مسئولین دانست و پیوند علم و صنعت و تکنولوژی در راستای وابستگی به تولیدات داخلی و پرهیز از گرایش به مصرف تولیدات خارجی و حمایت از مؤسسات دانش بنیان را مسیری منتهی به موفقیت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد که: چه بسا پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها کشور عزیزمان را در رتبه‌های برتر جهان از نظر پیشرفت و تکنولوژی در زمینه‌های صنعت، پزشکی، هوا فضا و غیره قرار داده است و کنون که دست‌های بی رحم استبداد جهانی خواهان تضعیف کشورهای منطقه می‌باشد ما به همت دستان توانای دانشمندان، اندیشمندان و دانشجویان عرصه علم و دانش محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل نموده‌ایم و پرچم‌دار استقلال، آزادی و خودکفایی در دنیا شده‌ایم

کد خبر 6078499

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • شعار سال روشن‌کننده راه است
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی زنجان
  • افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان