Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت تایدواتر با بیان اینکه طرح جامع لجستیک از سال‌های بسیار دور طراحی و جانمایی شده بود، گفت: طرح اجرای بندر خشک آپرین از ۴۰ سال پیش مطرح شده است.

او با بیان اینکه سهم راه آهن، دهکده لجستیکی و نقشه ایران در این طرح جامع لجستکی جانمایی شده است، افزود: باید برای ماندگاری و شکوفایی اقتصاد ما مردمی شود چرا که حضور مردم و بخش خصوصی می‌تواند باعث ماندگاری اقتصاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید سیاست گذاری‌های درست در این حوزه وتصمیم گیری‌ها آسان و روان اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم،  افزود: با اتخاذ تصمیم گیری‌های باید سرمایه‌گذاری‌ها را توسعه دهیم چرا که همکاری بخش خصوصی در این زمینه بسیار مهم است.

اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که امروز از طریق این تفاهمنامه جذب شده حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که با همکاری بخش دولتی و خصوصی انجام شده و شرکت تایدواتر با ۴۲ هزار سهامدار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید

شکل گیری سرمایه گذاری کلان در حوزه ریلی

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه و اجرای آن تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد و از طریق آن شاهد رشد اقتصاد کشور هستیم، ادامه داد: باید ذره به ضرر سرمایه‌ها در حوزه تولید کارآفرینی هزینه شود تا از طریق آن بتوانیم صادرات پایداری داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به اینکه با یک سرمایه گذاری پایدار شاهد آن خواهیم بود که در آینده یک جامعه قدرتمند به دست خواهیم آورد، افزود: از طریق اجرای این طرح شاهد حمل درب به درب محصولات غذایی خواهیم بود و تمامی مراحل اجرای این پروژه بدون دخالت انسان است.

اسلامی تصریح کرد: تخلیه و بارگیری از درب کشتی‌ها به درب کارخانجات ارسال می‌شود که این اقدامات علاوه بر سلامت انسان و افرایش ایمنی زمینه ساز کاهش هزینه‌ها هم می‌شود.

او تصریح کرد: علاوه بر جابجایی و کاهش هزینه‌ها از لحاظ سلامت و بهداشتی هم بسیار مهم است چرا که نبود دخالت انسان است در این زمینه بسیار موثر است. با اجرای این طرح شاهد کاهش قیمت تمام شده خواهیم بود و یک فضای رقابتی در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور ایجاد می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه این اقدامات علاوه بر بهداشت و ایمنی غذایی هم نقش بسیار مهمی خواهد داشت، گفت: هر چقدر این حوزه توسعه یابد بر توسعه شبکه پایدار هم بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

اسلامی بیان کرد: امیدواریم این عملیات هرچه زودتر مرحله اجرایی برسد و واگن‌ها هرچه زودتر ساخته خواهد شد چراکه با اجرای این طرح تولید و توسعه به معنای واقعی افزایش می‌یابد.

رشد ۱۶ درصدی جا به جایی بار در جاده های کشور

او با اشاره به اینکه ما سال گذشته ۵۶۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابجا کردیم، افزود: در بخش ریلی ۴۷ میلیون تن با جابجا شده است و میزان جابجایی بار در سال ۹۷ و ۹۸ ثابت بوده و در حوزه تخلیه و بارگیری بنادر در سال ۹۷،۱۴۷ میلیون تن بار جابه جا کرده و در سال ۹۸ به ۱۷۲ میلیون رسیده که رشد ۱۶ درصدی داشته است.

او تاکید کرد: مراکز بار باید هرچه سریعتر به شبکه لجستیکی متصل شوند چراکه در فرآیند‌های صنعتی و خدماتی کمک بسیار موثری خواهد کرد و سهم ریل در این زمینه افزایش خواهد یافت.

اسلامی اضافه کرد: میزان ریل نصب شده در کشور حدود ۱۴ هزار کیلومتر است و ۱۴ هزار کیلومتر در دست مطالعه و ساخت داریم که ساخت آن‌ها نقش موثری در افزایش بار دارد و باید ظرف ۵ سال آینده شاهد دو برابری شبکه ریلی باشیم و این اقدامات با همت تمامی دستگاه‌ها کاملا دست یافتنی است.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بایداقدامات در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه یابد، گفت: با اجرای این اقدامات لجستیک به معنای واقعی رخ خواهد داد بنابراین باید از ظرفیت‌ها و نظام لجستیکی قدرتمند در این زمینه برخوردار باشیم چرا که انجام چنین اقداماتی سهم بزرگی در اقتصاد منطقه و جهان خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشد اقتصادی سرمایه گذاری وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر


هرمزگان-جام جم انلاین-چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس با اجرای پرفورمن «خلیج فارس» در بندر خمیر آغاز به کار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، این پرفورمنس توسط گروه «ملمداس» جزیره قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندر خمیر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر اجرا شد.
سر پرست گروه «ملمداس» مرجان چشم براه و آقایان امین دریانورد، مهدی خورشیدوند، امین فلاحت پیشه و خانم ها فاطمه شهریاری نسب، پریسا محرابی و سمیه حسینی و مریم دژاکام، بازیگران این هنر اجرا بودند.
این اثر، دومین پرفورمنس گروه اجرایی محسوب می شود که پیش از این پرفورمنس «روایت اجرا (290+650)» را به مناسبت سالروز شهادت مسافران مظلوم و غیرنظامی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در 12 تیر 1367 به دست آمریکای جنایتکار در آب های خلیج فارس، در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم، به نمایش عمومی در آورده بودند.
گفتنی است: این اثر از ساعت 8 صبح تا 8 شب، در منطقه توریستی گردشگری تالاب بین المللی خورخوران بندر خمیر، پنج شنبه 30 فروردین ماه به اجرا درآمد

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ در حال اجرا است
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر