Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی خلیل اللهی روز دوشنبه پس از جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران دستگاه های دولتی استانی و شهرستان جلفا و مرند برگزار شد، گفت: بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، سطح ارتباط و رفتار قضایی با مناطق آزاد همانند وزارت خانه ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده مشکلات مطرح شده در این جلسه را مربوط به حوزه های آب، برق و تسهیلات عنوان و خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس با هدف احیا، حفظ اشتغال و رفع موانع پیش رو مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع حقوقی و قضایی این واحدها اتخاذ شد و علاوه بر موارد فوق مشکل ۵ معدن شهرستان مرند که دارای پروانه بهره برداری می باشند و به دلیل برخی مشکلات امکان بهره برداری برای آنها فراهم نشده است نیز بررسی شد.

 تحریم ها را با اتحاد خنثی می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: تحریم ها توطئه استکبار برای تضعیف اقتصاد و ایجاد نارضایتی در کشور است اما با اتحاد و همدلی تحریم ها را خنثی خواهیم کرد.

محسن نریمان افزود: حضور مسئولین قضایی در قالب کارگروه رفع موانع تولید و اعلام مشکلات بخش خصوصی توسط خود مدیران شرکت های فعال در ارس، برخی از مشکلات عرصه تولید و اشتغال را حل می کند.

وی گفت: امیدوارم تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ می شود موانع تولید ناشی از تحریم ها و ویروس کرونا را در کمترین زمان ممکن حل کند.

نریمان اظهار کرد: در صورتیکه جلسات ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که با حضور تیم کامل و کارآمد دادگستری آذربایجان شرقی در ارس برگزار می شود در سراسر کشور و مناطق آزاد الگو شود، قطعا بسیاری از موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

در پایان این جلسه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیران دستگاه های دولتی در راستای بررسی مشکلات شرکت ها از برخی واحدهای تولیدی ارس بازدید کردند.

منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است و دارای ظرفیت های مناسب تولیدی و تجاری است .

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تولید داخلی منطقه آزاد ارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تولید داخلی منطقه آزاد ارس آذربایجان شرقی تولید داخلی منطقه آزاد ارس دادگستری آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس رفع موانع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها