Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جانعلی پور فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت : ارتقای فرهنگ رانندگی در شهرستان و اقدامات سلبی و ایجابی توسط پلیس راهور از عوامل کاهش تصادفات در این شهرستان بوده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ جانعلی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد : یکی از مطالبات بحق مردم از نیروی انتظامی تامین امنیت و حفظ جان و مال آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح اقدامات نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان در چهار ماهه سالجاری اظهار داشت : شهرستان لاهیجان با توجه به حجم تردد و تراکم جمعیت جز شهرستانهایی است که بالاترین آمار سرقت را دارد و با اقداماتی که توسط همکاران در مجموعه ی نیروی انتظامی ،سپاه و بسبیج صورت گرفته شاهد کاهش 9 درصدی سرقت در لاهیجان و روستاهای اطراف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد : در سالجاری افزایش 21 درصدی کشفیات سرقت را شاهد بودیم .همچنین به همت عوامل انتظامی در کلانتری ها ،پاسگاهها و آگاهی رشد 55 درصدی دستگیری سارقین را داشتیم که در این خصوص 300 سارق در باندهای خرد در شهرستان دستگیر شده اند .

وی کشفیات مواد مخدر را از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی شهرستان خواند و گفت : 46 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان داشته ایم که رشد 34 درصدی نسبت به سال گذشته داشته با توجه به اینکه در حدود دو ماه با شرایط و مشکلات بیماری کرونا درگیر بودیم.

وی خاطر نشان کرد : رشد 218 درصدی در دستگیری باندهای قاچاقچی مواد مخدر و فروشندگان خرد مواد مخدر داشتیم و همچنین دستگیری معتادین متجاهر که موجب مخدوش شدن چهره اجتماعی می شوند رشد 167 درصدی داشته است .

سرهنگ جانعلی پور به ساماندهی تفرجگاهها و امن سازی پارک ها توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت : یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی ساماندهی تفرجگاهها ،امن سازی پارکها و طرحهای سالمسازی دریاست. مکانهایی نظیر باغ ملی ،حاشیه استخر لاهیجان و حاشیه مقبره شیخ زاهد جز اولویت های کاری همکاران ما بوده است به ویژه برخورد با اراذل و اوباشی که موجب ایجاد جو نارضایتی برای خانواده ها و مردم می شوند و در این خصوص اقدامات به صورت سریع و قانونی انجام گرفته است .

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف و اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه تصریح کرد : بحث حجاب و عفاف به جد در سرلوحه ی اقدامات است ،نیروی انتظامی موظف می باشد که در طرحهای سالم سازی دریا در سحرخیز محله ،تالاب سوستان ،بام سبز با توجه به ایام تابستان و حضور و تردد حجم بالای مسافرین حضور داشته باشد و با نگاه ایجابی و نه قهری و سلبی در زمینه ی عفاف و حجاب تذکرات لازم را عنوان نماید و در حوزه ی حجاب و عفاف 27 ارگان دخیل هستند و مصوباتی نیز در ماههای اخیر  در این موضوع داشته ایم .

فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان در زمینه ی آمار تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان گفت : در تصادفات منجر به فوت در درون شهری 67 درصد کاهش و تصادفات جرحی درون شهری 16 درصد کاهش داشتیم و در تصادفات منجر به فوت برون شهری شاهد کاهش 20 درصدی و تصادفات جرحی برون شهری 13 درصد از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

جانعلی پور از اقدامات پلیس راهور تشکر کرد و افزود : ارتقای فرهنگ رانندگی در شهرستان و اقدامات سلبی و ایجابی توسط پلیس راهور از عوامل کاهش تصادفات در این شهرستان بوده است .

وی از توقیف 1029 فقره موتور سیکلت در شهرستان خبر داد و گفت : در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان از تردد موتور سیکلت هایی که به صورت جمعی حرکت می کنند جلوگیری و این موتورها توقیف می شوند.

وی اذعان داشت : توقیف موتور سیکلت ها برای پیشگیری از وقوع جرم نظیر سرقت انجام می شود و برخی از این توقیف ها اعمال قانون به جهت نداشتن کلاه ایمنی راکب موتور سیکلت و نداشتن بیمه وسیله نقلیه و یرای پیشگیری از تصادفات است .

وی به مبحث قاچاق کالا و احتکار با توجه به مشکلات شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : برخی از افراد سودجو اقدام به احتکار می کردند که از ابتدای سال بالغ بر 7 فقره پرونده احتکار تشکیل شد که ارزش ریالی این اقلام احتکار شده 41 میلیارد و 520 میلیون ریال می باشد و اقلام مورد نظر شامل مواد غذایی ،لوازم یدکی خودرو ،لوازم خانگی و ... می باشند.

وی خاطر نشان کرد : تعداد 15 فقره پرونده برای افرادی که اقدام به قاچاق کالا می کردند نیز تشکیل شد که میزان آن 4 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

بحث احتکار لوازم بهداشتی به طور ویژه پیگیری می شود .87 فقره پرونده نیز در بحث صنوف متخلف وجود داشته که منجر به پلمپ این صنوف گردید.

وی با اشاره به تماس مردم با فوریت های پلیسی 110 گفت : از ابتدای سال 9970 فقره پیام مردمی در قالب فوریت های پلیسی 110 انجام شده و به ختم به نتیجه شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین امنیت فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان ارتقای فرهنگ رانندگی انتظامی شهرستان شهرستان لاهیجان نیروی انتظامی موتور سیکلت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین

سرگرد ابراهیم نرگسیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام کودکان به پدر و مادر خود وابسته هستند و وابستگی شدید از سوی کودکان به والدین دارای علت‌های مختلفی است.

وی ادامه داد: در جامعه مدنی ما نقش والدین در تأثیرگذاری تمام اصول زندگی نقش والایی است؛ به گونه‌ای که کودکان در حوزه ترافیک قوانین و مقررات را در کارگاه کوچک خودرو با مربیگری والدین فرا می‌گیرند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده از آمار تصادفات شهرستان نائین، مشخص شد که ۶۰ درصد از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها به وقوع پیوسته است.

وی از برپایی ایستگاه فرهنگی نوروزی خبرداد و گفت: بدین منظور و در راستای تقویت دانش شد آمدی مسافران عزیز و کاهش خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی طولانی مدت، ایستگاه سیار بین راهی شاد و مفرح بر پا شد.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین ادامه داد: پلیس راهور شهرستان نائین به منظور حفظ جان شهروندان با استفاده از نماد ترافیکی (داداش سیاه) در معابر اصلی منتهی به شهرهای این شهرستان اقدام به عملیات فرهنگی بازدانده کرده است.

وی ضمن توصیه پایبندی به قوانین رانندگی برای سلامتی در جاده‌ها، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راهور با متوقف نمودن خودروهای دارای پلاک غیر بومی ضمن اعلام ویژگی‌های رانندگی در شهرهای کویری از حضور کودکان به عنوان همیار پلیس استفاده می‌کند.

رئیس پلیس راهور شهرستان نائین اضافه کرد: نماد ترافیکی داداش سیاه ضمن انجام بازی‌های کودکانه با در دست داشتن تابلو نوشته‌ای، نقش و اهمیت حضور پدر را در خانواده برای کلیه اعضا احساسی نموده و پدر را به رعایت قوانین و مقررات رانندگی دعوت می‌کند.

کد خبر 6062575

دیگر خبرها

  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت مردم تقدیم می کند
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارق در پیرانشهر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین
  • همه دستگاه‌ها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
  • کاهش ۱۴ درصدی تصادفات در مازندران/۲۳ درصد سرقت در استان کاهش یافت
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی منطقه ۱۰ با اصلاح هندسی معابر