Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:14:51 GMT

رفع تداخل از هفت هزار هکتار زمین‌های خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۴۲۴

رفع تداخل از هفت هزار هکتار زمین‌های خراسان رضوی

محمدرضا قوسیان مقدم روز دوشنبه در جلسه کمیسیون رفع تداخلات امور اراضی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با بررسی ۲۴ پرونده با مساحت ۵۸ هزار و ۴۷۰ هکتار و بر اساس تصمیم نهایی در هفت هزار و ۱۱۴ هکتار رفع تداخل انجام گرفت و در دستور کار اجرای پروژه کاداستر زمین‌های کشاورزی سند مالکیت به نام مالکین صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفع تداخل از زمین‌های ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از چهار سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، افزود: هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها، در عین حال حفظ و حراست از زمین‌های ملی و منابع طبیعی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخل اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با تصویب ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضائی نیست.
وی گفت: فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده است.

قوسیان مقدم افزود: این نشست در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و نظام مالی کشور و در جهت ساماندهی و تعیین تکلیف زمین‌های مورد اختلاف و مستثنیات اشخاص برگزار شد.

کمیسیون رفع تداخلات امور اراضی خراسان رضوی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل اداره ثبت و اسناد و املاک، مدیر کل امور اقتصادی و  دارایی، مدیرکل منابع طبیعی، معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیر امور اراضی و رییس اداره حقوقی مدیریت امور اراضی تشکیل گردید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد وزارت جهاد کشاورزی مشهد جهاد کشاورزی خراسان رضوی موانع تولید امور اراضی رفع تداخل زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی سوادکوه شمالی سنددار شد

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران، علی نوری‌نژاد از سنددار شدن 236 هزار مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد. 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: جهاد کشاورزی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان طی 64 مورد استعلام 236 هزار و 812 متر مربع از اراضی کشاورزی را در سال گذشته سند دار کرد.

وی کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، فراهم کردن زمینه نظارت و کنترل بر تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در کشور، کمک به اجرای قوانین یکپارچه شدن و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تسهیل دریافت وام بانکی برای کشاورزان را از مزایای صدور اسناد کشاورزی جدید برشمرد.

دیگر خبرها

  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • ۲۳۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی سوادکوه شمالی سنددار شد
  • ‍ کشت زیره در ٣٠٠ هکتار زمین کشاورزی بجستان
  • قلع و قمع ۵ بنای غیرمجاز در شهرستان تاکستان
  • کشت زیره سبز دیم در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک