Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح حفاظت از میراث فرهنگی با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی در مناطق مختلف استان اردبیل اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سرهنگ صابر افضل‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی با مسئولان شهرستان اردبیل اظهار داشت: طرح حفاظت از میراث فرهنگی با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی در مناطق مختلف استان اردبیل به صورت جدی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفاظت از میراث فرهنگی در استان اردبیل را ضروری دانست و افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی و برای جلب مشارکت‌های اقشار مختلف مردم دهیاران و شوراهای اسلامی کارت میراث بان دریافت می‌کنند.

افضل‌نیا از تشدید نظارت بر اماکن تاریخی خبر داد و تصریح کرد: به منظور حفاظت و حراست از آثار تاریخی و باستانی در مناطق مختلف استان اردبیل نظارت و بازرسی بر فعالیت اماکن و تاسیسات تاریخی و میراث فرهنگی توسط یگان حفاظت اداره کل تشدید می‌شود.

تکمیل پروژه تله‌کابین ارومیه از مطالبات اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی استدرخواست استاندار گلستان از وزیر میراث فرهنگی؛ فرآیند ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان تسریع شودمنطقه گردشگری "نئور" به‌زودی تحویل میراث فرهنگی استان اردبیل می‌شود

رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فرهنگ‌سازی در مناطق روستایی بیان کرد: برنامه‌ها و جلسات مختلفی در روستاهای استان برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از آثار باستانی انجام می‌شود و انتطار مشارکت بیشتر مردم را داریم.

وی با تاکید بر اجرای طرح میراث‌بان در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر اجرای طرح میراث‌بان در اردبیل آغاز شده است و تاکنون برای 12 نفر از دهیاران بخش ثمرین کارت اعطا و صادر شده است و نحوه فعالیت آنان در قالب این طرح مشخص شده است.

انتهای پیام/146/س

R41374/P/S6,49/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر بخوانید... شهردار کرمان: اجرای هتل بام کرمان منتظر تایید سازمان میراث فرهنگی است مرمت ۸۰۰ اثر تاریخی از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی استان سمنان است ۸۶ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی فیلتر شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی حفاظت از میراث فرهنگی استان اردبیل اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه