Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید بنی فری مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: کار خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان همزمان با شروع برداشت این محصول به صورت مباشرتی در استان آغاز شد و در ۴ شهر کارون، باوی، شادگان و دزفول تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.

او  با بیان اینکه هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان به قیمت ۴۲ هزار ریال از کشاورزان به صورت نقدی از سوی شبکه‌های تعاون روستایی خریداری می‌شود بیان داشت: پیش بینی می‌شود حدود ۷۵۰ تن در شهرستان باوی، ۱۲۰ تن در کارون، ۳۰۰ تن در شادگان و ۳۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در دزفول از کشاورزان خریداری و به شرکت روغنی کشی خارج از استان حمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشت دانه‌های روغنی در خوزستان همچون کلزا و آفتابگردان و گنجد در سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است که در این بین خرید تضمینی این محصولات مهم بر انگیزه کشت دانه‌های روعنی افزوده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی دانه روغنی آفتابگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان