Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@03:46:12 GMT

فوت بیش از3000کادر درمان بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۷۱۴

سازمان عفو بین الملل گزارش کرد بیش از ۳۰۰۰ نفر از کادر درمانی در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. ناطقان: تاکنون دست‌کم ۵۴۰ نفر از پرسنل خط مقدم کرونا در انگلیس و ولز پس از ابتلا به بیماری‌ کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد روسیه با ۵۴۵ قربانی کرونا در کادر درمانی خود در رتبه اول جهان از این نظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته این در حالی است که انگلیس از معدود کشورهایی است که مراقبان بیماران را نیز در این آمارها حساب کرده و از این جهت آمار تلفات کادر درمان در آن بسیار بالا برشمرده شده است.

سازمان عفو بین‌الملل، یک سازمان برجسته حقوق بشری طیف گسترده‌ای از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده تا نشان دهد بیش از ۳۰۰۰ پرسنل درمانی در ۷۹ کشور پس از ابتلا به بیماری‌ کووید-۱۹ جان باخته‌اند. این سازمان اعلام کرده که این آمارها احتمالا به دلیل نقصان گزارش‌دهی در کشورهای مختلف بسیار کمتر از آمارهای واقعی است.

کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی بیمارستانی، رانندگان آمبولانسها و کارمندان مراکز بهداشتی درمانی غالباً در معرض ابتلا به کروناویروس قرار دارند. بنابراین، این افراد بیشتر با خطر ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس مواجهند و در شرایط کمبود تجهیزات محافظتی این خطر بیشتر نیز می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بسیاری از کشورها به دلایل مختلف از جمله کمبود تجهیزات محافظتی در حفاظت از کادر درمانی خود در برابر کرونا شکست خورده‌اند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، بنا بر آمارهای موجود تلفات‌ کرونا میان کادر درمانی در کشورهای روسیه با ۵۴۵ قربانی، انگلیس و ولز با ۵۴۰ قربانی، ایالات متحده آمریکا با ۵۰۷ قربانی، برزیل با ۳۵۱ قربانی، مکزیک با ۲۴۸ قربانی، ایتالیا با ۱۸۸ قربانی و مصر با ۱۱۱ قربانی تاکنون بالاترین آمار جهانی را داشته‌اند. منبع: ایسنا برچسب ها: تلفات ، کرونا ، کادر درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تلفات کرونا کادر درمان کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ و اجرایی شدن تعرفه های پزشکی مصوبه دولت با افزایش ۳۵ درصدی به مراکز بهداشتی و درمانی و سایر نهادهای مرتبط کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید کریمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد وزارت بهداشت افزود: در فضای مجازی برخی افراد تعرفه های پزشکی امسال را اعلام کرده بودند، که درست نبود و اکنون نرخ مصوب تعرفه ها در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، متخصص ۱۸۹ هزار تومان ، فوق تخصص و فلوشیب۲۴۱ هزار تومان و روانپزشکی ۲۵۱ و پزشکان فوق تخصص روانپزشکی۲۸۶ هزار تومان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جراحی ها بر اساس کا محاسبه می شود ، در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و در بخش دولتی ۳۰ هزار تومان بوده که بطور متوسط ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۰ افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: دولت مساعدت خوبی در زمینه افزایش تعرفه‌های پزشکی داشته و این رقم در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، زیرا یک عقب ماندگی تاریخی ۱۰ ساله تعرفه‌ها نسبت به نرخ تورم داریم و دولت سعی کرد برای حفظ پزشکان و پیشگیری از مهاجرت، امسال تعرفه‌ها را افزایش دهد.

به گفته کریمی، با توجه به اینکه دریافتی پرستاران دریافتی کم است، مساعدت شده در سالجاری کارانه گروه پرستاری افزایش یابد.

تنها تعرفه های قانونی ملاک عمل خواهد بود

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت نیز در این رابطه گفت: بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین هزینه های مراکز درمانی و ماندگاری پزشکان برای سال ۱۴۰۳ صورت گرفته که اعم از هزینه های خدمات بیمارستانی و سهم پزشکان است.

وی اظهار داشت: محاسبه تعرفه خدمات درمانی و تصویب آن در دولت با رویکرد تعادلی مبنی بر حمایت از سبد معیشتی مردم، تأمین حق جامعه در دسترسی آسان و ارزان به خدمات درمان و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا