Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:11:17 GMT

شناسایی 3654 دستگاه ماینر در برق تبریز

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۷۴۳

شناسایی 3654 دستگاه ماینر در برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی 3 هزار و 654 دستگاه ماینر و 140 فقره انشعاب غیرمجاز نامشهود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی از شناسایی 3 هزار و 106 دستگاه ماینر و 98 انشعاب غیرمجاز نامشهود طی سال 98 خبر داد و اظهار داشت: بیشترین برق‌های غیرمجاز به ترتیب در حوزه‌ی امور برق اندیشه، باغمیشه و قراملک شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های ماینر جمع‌آوری شده در این مدت، به میزان 134 هزار و 179 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

وی همچنین از شناسایی 548 دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) و 42 انشعاب غیرمجاز نامشهود در سال 99 خبر داد و اضافه کرد: بیشترین ماینرهای غیرمجاز شناسایی شده طی سه ماهه‌ی نخست سال 99، به ترتیب در حوزه‌ی امور برق ائل‌گلی، قراملک و اسکو کشف شده‌اند. دستگاه‌های ماینر شناسایی شده طی این مدت، به میزان 23 هزار و 674 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تشکیل اکیپ‌های ویژه جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار ماینر، تقویت اکیپ برق‌های غیر مجاز (از طریق شناسایی پیمانکار) و آموزش و ایجاد حساسیت در همکاران بهره‌برداری و مامورین قرائت سنگین امورها جهت شناسایی و مستندسازی مراکز استقرار ماینر را از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق تبریز در زمینه‌ی برخورد با شناسایی مراکز تولید ارز دیجیتال دانست.

کاظمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر مورد استفاده در ایران اکثراً دست دوم یا ماینرهای نسل اولی و ابتدایی هستند که مصرف برق آنها دو برابر ماینرهای جدید است، گفت: میزان مصرف دستگاه‌های جدید ۱.۲ کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی ۲.۴ کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر ماینرهای مورد استفاده در ایران ماهانه در حدود ۸۶۴ کیلووات ساعت بیشتر برق مصرف می‌کنند.

به گفته‌ی وی؛ در صورت استفاده‌ی غیرمجاز مشترکین از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ی سال 1396 رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند. بهای تعرفه‌ی این متقاضیان به ازای هر کیلو وات ساعت 9650 ریال محاسبه می‌شود و به‌منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم (ابتدای خرداد تا پایان شهریور) بهای هر کیلو وات ساعت با ضریب دو و در هشت ماهه دیگر با ضریب نیم  محاسبه و دریافت می‌گردد.

تبدیل 696 انشعاب غیر مجاز به انشعاب قانونی 

کاظمی در تشریح عملکرد شرکت در حوزه‌ی شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در سال 98 گفت: طی این مدت، 2793 مورد برق غیرمجاز شناسایی و از این تعداد، 696 مورد با درخواست مشتریان به انشعاب قانونی تبدیل شد. از این تعداد، 264 فقره دستکاری و سوء استفاده‌ شده بودند.

وی در تشریح برنامه‌‌‌های برق تبریز در سال 99 در رابطه با برق‌های غیرمجاز اظهار داشت: در سال جاری قطع و جمع‌آوری کلیه‌ی برق‌های غیرمجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته است و پاکسازی کلیه‌ی مناطق تحت پوشش این شرکت براساس برنامه‌ی مذکور با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان گفت: شهروندان و مشترکان محترم برای بهره‌مندی از نعمت برق در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی خود حتما نسبت به اخذ انشعاب قانونی اقدام کنند. همچنین از شهروندان مسئولیت‌پذیر درخواست داریم در صورت مشاهده‌ و اطلاع از هرگونه مصرف برق غیرمجاز، مراتب را به شماره 121 (فوریت‌های برق) گزارش دهند.

انتهای  پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز شناسایی برق مصرف فارس تبریز خبرگزاری فارس انشعاب غیرمجاز کنتور برق شرکت توزیع نیروی برق تبریز برق های غیرمجاز کیلووات ساعت برق غیرمجاز ی غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش نیرومند بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از اراضی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح حدود ۱۱ هکتار شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳۵ مورد با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد به استناد ماده ۳ قانون مذکور طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضائی قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی شده در دست اقدام است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی آزادشده در سال گذشته را قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: حفظ زمین‌های کشاورزی یکی از وظایف مهم این دستگاه است.

نیرومند ادامه داد: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده داشته باشیم.

وی هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی تقاضا داریم تا قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

کد خبر 6084640

دیگر خبرها

  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت