Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:40:32 GMT

۱۲هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۸۳۱

۱۲هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

مهدی سورگی روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین با عنوان بررسی پیشرفت نهضت‌ گلخانه‌ای در خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۶۳ نقطه برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، بارگاه‌های بهداشتی زرشک، مجتمع‌های دامپروری و شیلات در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون یکهزار و ۷۸۴ هکتار از اراضی برای اجرای طرح‌های مذکور در استان شناسایی شد که یکهزار و ۵۱ هکتار منجر به اخذ کمیسیون ماده ۲ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: از مجموع اراضی شناسایی شده ۶۷۲ هکتار مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای، ۱۵۷ هکتار احداث بارگاه بهداشتی زرشک و ۱۶۷ هکتار مجتمع دامپروری است.

وی افزود: همچنین ۵۵ هکتار زمین برای پرورش شیلات در دست پیگیری است و در حوزه گلخانه نیز ۵۵۶ هکتار در دست مطالعه قرار دارد که مطالعه ۲۵۶ هکتار نهایی شد و ۱۵۶ هکتار برای واگذاری به پیمانکار و آغاز عملیات زیر ساخت آماده شده است.

سورگی از شناسایی ۳۰ نقطه جغرافیایی جدید برای ایجاد شهرک‌های جدید گلخانه‌ای در استان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون هشت شهرک گلخانه‌ای در استان وجود داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه بارگاه‌های بهداشتی زرشک از ۱۵۷ هکتار زمین شناسایی شده کار مطالعه ۳۰ هکتار قطعی شده است و مابقی نیز تا پایان این ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: در بحث پرورش شیلات نیز ۵۵ هکتار اراضی شناسایی شده که مطالعه آن در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به کار، بحث واگذاری اراضی شناسایی و مطالعه شده همزمان با اجرای زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد.

سورگی بیان کرد: در روزهای اخیر فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شهرک‌های گلخانه‌ای در چهار شهرستان نهبندان، زیرکوه، سربیشه و سرایان منتشر شده است.

وی افزود: متقاضیان در این شهرستان‌ها برای ثبت‌نام بایستی به سایت سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و توجه داشته باشند که اولویت با سرمایه گذاران بومی است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام برای سرمایه‌گذاری مجتمع‌های گلخانه‌ای تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی هم گفت: متقاضیان احداث گلخانه که نیاز به تسهیلات دارند می‌توانند به سامانه «سیتا» مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و ارائه طرح اقدام کنند.

مهدی فرجامی فرد افزود: سامانه سیتا از ابتدای هفته جاری ۲۱ تیر فعال شده و تا روز جمعه ۲۷ تیر فعال است.

وی بیان کرد: امسال شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای احداث و راه‌اندازی گلخانه نسبت به سال قبل تفاوت دارد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات با متقاضیانی است که از سال گذشته در بانک عامل پرونده دارند اما تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند و بعد از آن سرمایه‌گذاران و متقاضیان جدید در اولویت خواهند بود.

وی اظهار داشت: نرخ تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان ۱۲.۵ درصد اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود تسهیلات طی دو ماه پس از معرفی به بانک به متقاضی پرداخت شود.

برچسب‌ها خراسان جنوبی فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی اراضی کشاورزی خراسان جنوبی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان گلخانه ای گلخانه ای شناسایی شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد