Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:12:28 GMT

طرز تهیه نان سایا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۸۹۹

طرز تهیه نان سایا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه نان سایا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد سفید قنادی ۱ کیلو ⁦

⁩شیر ولرم ۲ پ ⁦

⁩ماست نصف پ ⁦

⁩نمک ۱,۵ ق م ⁦

⁩بکینگ پودر ۱ ق غ برای مالیدن به لایه خمیر:⁦

⁩ کره ۱۲۵ گرم⁦

روغن مایع ۱,۴ پ برای رویه⁦

⁩ تخم مرغ ۲ عدد

بیشتر بخوانید

طرز تهیه پای چوپان

⁦⁩طرز تهیه
⁦‌در ظرفی شیر و نمک و ماست و بکینگ پودر بریزید مخلوط کنید و آرد رو هم اضافه کرده خب مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید، خمیر رو خوب بپوشونید در محیطی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت دهید و بعد به هشت قسمت تقسیم کنید و هر کدام را با وردنه به اندازه سینی فر باز کنید کره رو آب کنید و روغن رو با کره مخلوط کنید و برای ۴ لایه یعنی برای هر لایه روغن و کره بمالید هر دفعه که کره مالیدین خمیر رو با دستتون از کناره‌ها باز کنید هر دو خمیر به دست آمده رو هر کدومش از کنارش شروع کنید رول کردن (خمیر هر چقدر نازک باشد بهتر است)، و بعد از اینکه رول کردین خمیر رو به شکل گل یا همون حلزونی در بیارید در خودش بپیچید، روی خمیر هارو با پاکت بپوشونید و یک ساعت در محیطی گرم استراحت دهید، و بعد از اون یکی از خمیر هارو برداشته در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر رو روش گذاشته و با دستتون کمی روش فشار دهید وردنه هم در آخر گرد باز کنید فقط هم با دستتون و هم با وردنه زیاد روش فشار ندهید فقط در حد لمس کردن، روش با فرچه تخم مرغ مالیده فر رو از قبل گرم کنید با دمای ۲۰۰ درجه در فر بپزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوش جونتون

منبع: khalaagh bashi

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی پخت نان انواع نان خمیر رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بره 20 کیلوگرمی توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه یک باقلوای ساده و متفاوت استانبولی (فیلم) طرز تهیه نان تاگولا توسط صحرانشینان الجزایری (فیلم) طرز تهیه ماهی کبابی با لیمو ترش و تمبر هندی توسط آشپز عراقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید
  • نکاتی مهم درباره کفاره روزه
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • ادامه توزیع مخازن ثابت ذخیره آب در روستا‌های شهرستان زهک
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)
  • طرز تهیه بره 20 کیلوگرمی توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • آخرین وضعیت «اسکله بندرپل» برای اعزام به قشم