Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:09:12 GMT

خشم‌ نیکی هیلی از سند همکاری ایران و چین

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۷۹۸۵

خشم‌ نیکی هیلی از سند همکاری ایران و چین

خبرگزاری ایسنا: نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در توییتی نوشت: شراکت چین با ایران به معنای پایان انزوای جهانی ایران است.
وی در ادامه توییت خود مدعی شد که چین با این توافق می‌تواند در پروژه‌های مختلف اعم از بانکی، بنادر، خطوط ریلی و مخابرات دست داشته باشد.
به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در چند روز اخیر در فضای مجازی و افکار عمومی مطالب زیادی در ارتباط با سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران وچین مطرح شده است و چرا وزارت خارجه برای ایجاد شفافیت در ذهن افکار عمومی اقدام به انتشار متن این سند نمی‌کند، گفت: این سند هنوز نهایی نشده است و در حال چکش کاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث و گفت‌وگوها در مورد این سند ادامه دارد و وقتی که نهایی شود و طرف چینی نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند حتما افکار عمومی را در جریان این موضوع و سند قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: جو سازی‌های ایجاد شده نیز برای مختل کردن همکاری‌های راهبردی بین ایران و چین است و هر گونه پرداختن اضافی به این موضوع به پیشبرد اهداف دشمنان ملت ایران و کسانی که خواستار رابطه خوب ایران و چین نیستند در این زمینه کمک می‌کند.
موسوی ادامه داد: بعد از تایید این سند از سوی چینی‌ها و نهایی شدن آن مطالب مرتبط با آن به اطلاع افکار عمومی رسانده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نیکی هیلی سند همکاری ایران و چین افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول

رییس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان گفت: به مردم پاکستان که همواره از حق و عدالت دفاع کرده‌اند، افتخار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان امروز در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد گفت: ابتدا باید از نخست‌وزیر و دولت پاکستان به خاطر میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم؛ ما امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و از همین سخن‌گاه، به مردم بسیار خوب و دین‌مدار پاکستان عرض سلام و احترام دارم.

وی‌افزود: به همه خانواده‌های پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، ابلاغ سلام دارم.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطینی و غزه و حق و عدالت دفاع کرده‌اند و همواره در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زده‌اند، افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ممکن است برخی، همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان را نپسندند که اهمیتی ندارد زیرا مهم آن است که تداوم همکاری‌های میان دو کشور و دو دولت به نمایندگی از ملت‌های ایران و پاکستان، در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود و ما مصمم هستیم که روابط دو کشور در سطوح بالا را ارتقا ببخشیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سطح روابط تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور سطح قابل قبولی نیست اما تصمیم گرفتیم این سطح روابط تجاری را در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به مرز طولانی میان ایران و پاکستان اظهار کرد: ما مرز طولانی بین دو کشور را یک فرصت می‌دانیم و معتقدیم این مرز می‌تواند در جهت رفاه دو کشور به ویژه مرزبانان دو کشور به کار گرفته شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: در سفر کوتاهی که به همراه نخست وزیر پاکستان به منطقه مرزی داشتیم، مرز دو کشور جلوه‌ای از کار و تجارت در بازارچه‌های مرزی بود که حتماً می‌تواند گسترش پیدا کند زیرا این گام‌ها کافی نیستند و باید در جهت رفاه و امنیت دو ملت این قدم‌ها افزایش یابند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تاکید کرد: ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را تبدیل به فرصت‌ها کرده است و از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت کشور استفاده می‌کند.

پاکستان به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد

در این مراسم همچنین «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رییس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیأت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

شریف در ادامه بیان کرد: هر دو کشور نگرانی خود را درباره کشتار مردم غزه اعلام و درباره آن گفت‌وگو کردیم و یک‌صدا رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و از کشورهای جهان درخواست می‌کنیم که هر چه سریع‌تر این اقدام نظامی را به پایان برسانند؛ راه حل عادلانه، تفصیلی و دیرپا برای مساله فلسطین لازم است. پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رییس جمهور؛ شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروغ آنها همکاری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد | برنامه ادامه مسابقات
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد/ برنامه ادامه مسابقات
  • قرار نهایی دادسرا به محکومیت کماسه!
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • اسرائیل تلاش می‌کند اردن را متحد خود و ضدایران نشان دهد/ افکار عمومی اعراب بیش از ایران اردن را تحت فشار قرار داد/ همسایگی با اسرائیل، اردن را آسیب‌پذیر کرده است/ اردن تلاش می‌کند از تنش در رابطه ایران و اسرائیل آسیب نبیند
  • رسانه بر انسجام افکار عمومی در یک جامعه تاثیر بالایی دارد