Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بازدید کردند. تاریخ انتشار: 19:06 - 23 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۲۹۹

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری خانه ملت، جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، ۲۳ تیرماه) از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بازدید نمایندگان، عباس گودرزی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگویی که داشت گفت: شستا در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خوبی را دارد و توانسته علاوه بر رونق تولید و ایجاد ظرفیت‌هایی در کشور در بحث رونق اشتغال هم سهم بسزائی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شستا حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم در کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: این عدد قابل توجه است البته با توجه به اینکه از محل عوایدی این شرکت‌ها بخشی از حقوق و مستمری بازنشستگان پرداخت می‌شود و این سرمایه بین نسلی و متعلق به خانواده بزرگ بازنشستگان است می‌طلبد در جهت افزایش ارزش افزوده و هم رونق بیشتر این شرکت‌ها و سوددهی تلاش و هم برای حفظ این سرمایه برای نسل‌های بعد دقت شود و تلاش کنیم که این شرکت‌ها سهم بیشتری از مستمری را بتوانند پوشش داده و پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: عزم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات محرومان

وی افزود: اگر ما نتوانیم به طور شایسته این ظرفیت را ارتقا دهیم و بخشی از مستمری بازنشستگان را پرداخت کنیم ممکن است مطلوب ما در سرمایه‌گذاری شرکت‌ها حاصل نشود به هر ترتیب باید از دارایی بازنشستگان صیانت و روز به روز بر رونق این شرکت‌ها تاکید شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم از مدیریت متعهد، جوان و توانمند شستا، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا تشکر کرد و گفت: با توجه به روحیه جوان و تعهد و تدینی که ایشان دارند توانستند گام‌های خوبی در این زمینه دارند و امیدوارم روز به روز شاهد رونق تولید و برداشتن گام‌های بزرگ‌تر در این حوزه باشیم.

گودرزی یادآور شد: امروز بهترین عرصه‌ای که می‌توانیم قدرتمان را افزایش دهیم و خودمان را قوی و در برابر تهدید‌ها و تحریم‌های بیگانه مقاومت کنیم رونق تولید است و مولفه رونق تولید یکی از مولفه‌های اصلی در کاهش تورم، رونق اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است و بسیاری از مسائلی که مطلوب جامعه اسلامی است با رونق تولید اتفاق می‌افتد و ما را در برابر بیگانگان مصون می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد که این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های ما را در حوزه تولید نشان می‌دهد.

در ادامه حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از خدمات ارزنده رضوانی‌فر و همکارانشان تشکر کرد و با بیان اینکه ابهاماتی طی دو سال گذشته در مورد شستا برایمان پیش آمد که در این بازدید روشن شدند، افزود: ابهامی در مسائل مالی شرکت‌ها برایمان پیش آمده بود که با سیستم‌هایی که شستا در مجموعه راه‌اندازی کرد شفافیت اعمال شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شفافیت در حوزه اعضای هیات مدیره شرکت‌ها را یکی دیگر از ابهامات دانست و ادامه داد: خوشبختانه در این رابطه شفاف‌سازی شده و همچنین ساماندهی شرکت‌های ضررده در دستور کار قرار گرفته و تعداد این شرکت‌ها به حداقل رسیده است البته افزایش سرمایه شرکت‌ها هم مورد توجه قرار گرفته و مایه امید برای بازنشستگان شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس یازدهم عرضه سهام شستا در بازار بورس را در شفافیت مالی مجموعه شستا موثر دانست و گفت: از سویی شاهد رشد و شکوفایی در رشته‌های دانش بنیان در این شرکت هستیم و بسی جای خوشحالی و امیدواری دارد که در حوزه دارویی و در سایر حوزه‌ها در این شرایط تحریمی‌ها توانستند کشور را خودکفا کنند و در مجموع منجر به اشتغال‌زایی در سطح کشور شده که امیدواریم بتوانیم از این مجموعه حمایت کنیم که مایه رشد و خودکفایی کشور شود.

در این بازدید عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد، حسن لطفی نماینده مردم رزن، مهدی شریفیان و فاطمه قاسم پور نمایندگان تهران و محمد کعب عمیر نماینده شوش حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شرکت ها رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود