Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@21:02:45 GMT

کشف فرار مالیاتی ۴۰ میلیارد ریالی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۳۰۹

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری متهمی که برای فرار از پرداخت مالیات ۴۰ میلیارد ریالی با کارت‌های بازرگانی سایر افراد معامله و اسناد جعلی تنظیم می‌کرد، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سرهنگ علی ولی پور گفت: اوایل تیرماه پرونده‌ای از اداره کل امور مالیاتی به معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی با موضوع فرار مالیاتی ارجاع و خواستار دستگیری متهم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ابراز داشت: بررسی اولیه پرونده حکایت از این داشت، فردی مدارک هویتی (شناسنامه و کار ملی) افراد کم سواد و یا بی سواد را به بهانه‌های مختلف از قبیل پرداخت وام گرفته و بدون اطلاع این افراد به نام آنان شرکت‌های صوری ثبت و سپس با اخذ کارت بازرگانی به واردات کالا پرداخته و کلیه معاملات را به نام مال باختگان در نزد مراجع ذی ربط ثبت کرده است و بدین ترتیب از پرداخت مالیات ۴۰ میلیارد ریالی فرار کرده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با شناسایی هویت متهم، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و آن‌ها موفق شدند آن را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی انتقال دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه متهم به فرار مالیاتی و همچنین عدم اطلاع مال باختگان اعتراف کرد، افزود: وی پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی با صدور قرار وثیقه به جرم سوء استفاده از کارت‌های افراد و جعل امضاء اوراق گمرکی روانه زندان شد.

سرهنگ، ولی پور در پایان به شهروندان تاکید کرد: از ارائه مدارک هویتی خود به سایر افراد به بهانه دریافت وام، ثبت نام در موسسات خودداری و همچنین به ازای دریافت مبلغی، سهامدار صوری شرکتی نشوید. برچسب ها: فرار مالیاتی ، کشف ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران ، کارت‌های بازرگانی ، جرایم اقتصادی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فرار مالیاتی کشف رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران کارت های بازرگانی جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از کشفشش هزار و  ۶۰۰ قلم انواع دارو، پودر بدن سازی و مکمل خارجی به ارزش شش میلیارد ریال در اراک خبر داد.

سرهنگ سلگی گفت: در اجرای طرح برخورد با فروشندگان دارو و مکمل‌های بدن سازی خارجی قاچاق، مأموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به شناسایی محل فروش دارو‌های قاچاق در اراک شدند.
او با اشاره به کشف شش هزار و  ۶۰۰ قلم انواع دارو، پودر بدن سازی و مکمل خارجی قاچاق افزود: برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ارزش تقریبی کالای کشف شده در این عملیات ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی گفت: در این راستا متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قم
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • کشف انواع دارو و مکمل‌های ورزشی قاچاق
  • قاچاقچی هزار میلیارد ریالی در چنگال قانون
  • کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد
  • ‌هوشمندسازی مالیات‌ستانی و تمرکز ممیزان مالیاتی بر اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها با اجرای سامانه مودیان
  • دستگیری اراذل و اوباش در آزادراه زنجان-تبریز