Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@19:12:05 GMT

گسل فیروزکوه ارتباطی به گسل‌های تهران ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۳۲۱

مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارتباط گسل فیروزکوه با گسل‌های شهر تهران، اظهار کرد: گسل فیروزکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و این زون (گسل) در انتها با گسل مشا تلاقی پیدا کرده است.
تلاقی گسل فیروزکوه با گسل مشا

او ادامه داد: گسل فیروزکوه هیچ ارتباطی با گسل‌های شهر تهران و زلزله‌های بزرگ پیش‌بینی‌شده از گذشته ندارد اما اگر زلزله‌ای با قدرت بالای شش ریشتری در گسل فیروزکوه رخ دهد با اینکه  این گسل حدود ۱۰۰ کیلومتر با گسل‌های شهر تهران فاصله دارد اما لرزه‌های ناشی از این زلزله در تهران احساس می‌شود و احتمال آسیب به ساختمان‌های بلند در شهر تهران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد پژوهشگاه زلزله ایران تاکید کرد: زلزله‌های گسل فیروزکوه باعث فعال شدن گسل‌های شهر تهران نمی‌شود؛ هرچند این زون با گسل مشا که در شمال شرق استان تهران قرار دارد تلاقی پیدا کرده است.

زارع یادآوری کرد: در حال حاضر مردم باید ساختمان‌های خود را در برابر زلزله‌های قوی مقاوم‌سازی و ایمن کنند و آمادگی‌های لازم را در زمینه بروز این رخداد طبیعی داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: گسل های شهر تهران گسل فیروزکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • روزی به نام تلفن!
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • فیروزکوه سفیدپوش شد