Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اسکندری مدیر پروژه امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی امروز در بازدید از مزارع پایلوت امنیت غذایی استان در بخش نظرکهریزی هشترود، گفت: هم اکنون این پروژه در ۱۳ شهرستان استان در حال اجراست و از سال زراعی جدید نیز در شهرستان‌های هوراند و مرند این طرح اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ِ

او گفت: شهرستان هشترود با توجه به اینکه انبار غله استان است و جزو شهرستان‌های فعال در این عرصه است که این پروژه به عنوان پایگاه استانی چهار سال است در هشترود اجرا می‌شود که در ۴ سالی که از اجرای آن گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه‌ای به دست آمده است.

اسکندری گفت: در پروژه امنیت غذایی هشترود بیش از ۲۶ لاین رقم گندم، ۳۶ لاین نخود و ۸ لاین جو کشت می‌شود.

او اجرای پروژه امنیت غذایی با هدف تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی را از دستاورد‌های شاخص مرکز عنوان کرد.

مدیر پروژه امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه باید از این فرصت و ظرفیت برای آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذر‌های مناسب دنیا به کشاورزان بهره گرفت،گفت: اجرای طرح امنیت غذایی یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

امینیان فرماندار هشترود نیز گفت: از ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع هشترود پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار تن گندم خریداری شود.

او ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به گندم را در این شهرستان ضروری دانست و از سرمایه‌گذاران خواست با ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان از مشوق‌های دولتی برخوردار شوند.

 احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود هم افزود: با اجرای این طرح در شهرستان هشترود ارقام جدید گندم، جو، نخود و علوفه به سرعت تولید و سطح کشت آن افزایش یافته و دسترسی کشاورزان به بذرهای ارقام جدید سهل‌تر شده است.

 احمدی گفت: امسال در شهرستان هشترود پروژه امنیت غذایی، در سطح ۱۰ هکتار پایگاه نوآورانه و در سطح حدود ۱۰ هزار هکتار مزارع نمایشی و ترویجی اجرا شده است که اجرای این پروژه در شهرستان در وضعیت مطلوبی ارزیابی می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود با تشریح دستاورد‌های مهم پروژه امنیت غذایی در این شهرستان گفت: ماهیت این پروژه بهبود امنیت غذائی کشور با افزایش ۲۵ درصدی تولید سیستم‌های مبتنی بر غلات دیم محور در پنج سال زراعی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه امنیت غذایی پروژه امنیت غذایی شهرستان هشترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تراب محمدی گفت: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارایه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام شد و این بخش به شهرستان تبدیل شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو