Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:59:23 GMT

مظهرِ «امیدِ» مردم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۴۲۱

مظهرِ «امیدِ» مردم

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تاکید کرد: توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان را باید به عنوان «منشور سیاستگذاری» مجلس یازدهم در نظر گرفت. چارچوبی که خطوط اصلی و سرفصل های عملیاتی این مجلس برای چهار سال قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را مشخص می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در یادداشتی به دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و نوشت:رهبر معظم انقلاب صراحتا از امید بستن مردم به عملکرد این مجلس سخن گفتند و از اینکه برخلاف تمام تحلیل های مایوسانه، چنانچه به بنیه مادی و معنوی این ملت ایمان داشته باشیم، همه مشکلات کشور قابل حل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن کامل این یادداشت را در ادامه بخوانید:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، مجلس یازدهم را «مظهر امید و انتظار مردم» خواندند و با استناد به «بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی کشور» و «توانایی‌هایی معنوی و ایمانی ملت» تأکید کردند: «اطمینان داریم همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و نیز کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات، تأثیر محسوس بگذارد.»
این جملات را باید به عنوان «فصل الخطاب» مجلس یازدهم، سرلوحه عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهار سال پیشِ رو دانست. رهبر معظم انقلاب صراحتا از امید بستن مردم به عملکرد این مجلس سخن گفتند و از اینکه برخلاف تمام تحلیل های مایوسانه، چنانچه به بنیه مادی و معنوی این ملت ایمان داشته باشیم، همه مشکلات کشور قابل حل خواهند بود. 
حضرت آیت الله خامنه ای مجلس یازدهم را از «قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب» خواندند و ترکیب«جوانان پرانگیزه، پر ایمان، پر توان، تحصیل‌کرده و کارآمد» در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی، و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی را از مظاهر قدرت این مجلس عنوان کردند. ارایه چنین تعابیری درباره مجلس و نمایندگان آن از سوی ایشان، اگر امری بی نظیر نباشد، حتما امری کم نظیر محسوب می شود؛ و بی تردید لازمه چنین «افتخاری»، تلاش و همت مضاعف از سوی همه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کشور و عمل به توصیه های معظم له خواهد بود.  
توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار را باید به عنوان «منشور سیاستگذاری» مجلس یازدهم در نظر گرفت. چارچوبی که خطوط اصلی و سرفصل های عملیاتی این مجلس برای چهار سال قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین را مشخص می کند. در چارچوب این منشور، هدفگذاری اصلی مجلس یازدهم باید حل مسایل اقتصادی کشور باشد. مسیر حرکت مجلس را مسایل اصلی کشور تعیین می کنند و مسائل اصلی کشور، آنگونه که رهبری تاکید فرمودند عبارتند از: «تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت». مسایلی که امروز زندگی را برای طبقات پایین و متوسط جامعه به شدت سخت و دشوار کرده و تامین معیشت روزمره را برای بسیاری از مردم این کشور به چالشی بزرگ تبدیل کرده است. بی تردید مهمترین اولویت مجلس یازدهم درمان این «بیماری» است. داروی شفابخش این بیماری را نیز نباید در دوردست ها جستجو کرد. این «درد» اگر چه ریشه های خارجی فراوانی دارد، اما برای درمانش نمی توان محتاج بیگانه باقی ماند. درمان این درد را باید در اکسیری جستجو کرد که حاصل تاریخ و تمدنی هزاران ساله، سرزمینی با برکت و ایمانی محکم و استوار است. همان اکسیری که 42 سال است این انقلاب را از گزند تمام بدخواهی های دشمنان در امان نگه داشته و نگینِ «سلیمانی»اش بوده است. 
مجلس یازدهم بار سنگینی بر دوش خود دارد. بارِ سنگینِ «امید و انتظارِ» میلیونها خانواده ایرانی که چشم انتظار گشایشی در معیشتشان هستند. برای این مردمِ دردمند هیچ دردی بزرگتر از ناامیدی نیست. یاورشان باشیم در این روزهای سخت؛ و سخت کار کنیم «با متانت، خردمندانه و بدون حاشیه».

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری استان در آغازین روز‌های سال ۱۴۰۳ با تبریک حلول سال جدید آرزوی توفیق برای همکاران و قبولی طاعات و عبادات نمود و میلاد سبط اکبر نبی مکرم اسلام حضرت امام حسن (ع) را هم تبریک گفت. 
عتباتی ادامه داد، ان شاءالله در سال جدید مانند همیشه برای اعتلای اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز اجرایی شدن اهداف و سیاست‌های کلی قوه قضائیه گام‌های محکم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 
رئیس کل دادگستری استان با تشکر از همه همکاران خود گفت علیرغم همه مشکلات و کمبود‌ها در سال ۱۴۰۲ تلاش کردید کار مردم زمین نماند و در انجام امور خود بصورت اثربخش عمل نمودید و در حوزه‌های مختلف زحمت کشیده شد و نتایج ارزشمندی از اقدامات حاصل شد. 
وی افزود، اثر اقدامات همکاران عزیز در همه امور در جامعه بروز و نمود پیدا می‌کند به عنوان مثال یک سازش و آزادسازی زندانی دارای آثار مطلوب اجتماعی است و فرهنگ صلح و سازش را بین مردم نهادینه می‌کند یا جایگزین‌های حبس در سطح جامعه آثار وضعی بسیار خوبی دارد خصوصاً در باب پیشگیری از جرم و جلوگیری از تکرار جرم توسط فردی که اتفاقاً جرمی انجام داده و دادگستری بجای حبس او را با جایگزین حبس به جامعه بازگردانده است. 
عتباتی اضافه کرد، احساس مبارزه با فساد القای یک حس خوب به جامعه است و مردم را امیدوار می‌کند که دستگاه قضایی در مقابل مفسدین محکم و قاطع ایستاده است و هیچ مماشاتی را در مبارزه با فساد نمی‌پذیرد و ملاحظه این اقدامات توسط مردم یقیناً دعای خیر آنها را به دنبال خواهد داشت و رضایت خداوند متعال هم در راضی بودن خلق الله است. 
رئیس شورای معاونین دادگستری در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی هم اشاره و گفت: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ آماده شده است و این برنامه به صورت حداکثری وفق برنامه‌های ابلاغی خصوصاٌ سند تحول قضایی قوه قضائیه است. 
عتباتی به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم هم اشاره و گفت: باید در این خصوص اتاق فکر‌هایی تشکیل شود و برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصمیمات اجرایی وعملیاتی اتخاذ شود و باید دقیقاً مشکلات تولید و اقتصاد استان مورد واکاوی قرار گیرد تا پس از شناسایی مشکلات برای حل و رفع آنها اتخاذ تصمیم گردد. 
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اقدامات ارزشمند کمیته حمایت قضایی استان در سال ۱۴۰۲ گفت: مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در جلسات کمیته حمایت مطرح و ۳۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات آنها مصوب گردید و بسیاری از شرکت‌ها که با مشکلات عدیده مواجه شده بودند و یا تعطیل شده بودند یا در مسیر راکد شدن بودند با تدبیر اعضای کمیته نجات پیدا کردند. 
مقام ارشد قضایی استان به بازرسی‌های سال جدید هم پرداخت و گفت: بازرسی‌ها باید به صورت گسترده و کلی از حوز‌های قضایی به صورت هدفمند برنامه ریزی و انجام شود چرا که این حضور‌ها بسیار مفید و نتیجه بخش است و نقاط ضعف و قوت شناسایی و برای آنها تصمیم گیری می‌شود. 
رصد پرونده‌های مهم و خاص و عدم غفلت از آن دیگر خواسته عتباتی از اعضای شورای معاونین بود که تاکید کرد باید با دقت و به صورت جدی مورد رصد معاونین ناظر قرار گیرد. 
عتباتی به لزوم رصد فضای مجازی هم تاکید و گفت: باید در داخل دستگاه قضایی واحدی برای رصد فضای مجازی تشکیل شود تا از فعالیت افرادی که بلاقید در فضای مجازی اقدامات خاصی انجام می‌دهند مورد رصد و کنترل قرار گیرد. 
رئیس کل دادگستری استان از اعضای شورای معاونین خواست هر یک در حوزه تحت نظارت خود علاوه بر بازرسی‌ها و بازدید‌ها نقش صیانتی، حفاظتی و ارزشیابی هم داشته باشند و در جهت صیانت از همکاران تدابیر مدیریتی خود را به کار بندند تا از کمترین آسیب در درون دستگاه جلوگیری به عمل آید. 
تامین فضا‌های مناسب اداری هم از جهت احداث، تکمیل و اجاره، تامین نیروی انسانی قضایی و اداری، آغاز به کار دادگاه‌های صلح، اهتمام ویژه به امر سازش، مدیریت ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی، از دیگر تاکیدات عتباتی بود که از معاونین ناظر آن را خواستار شد. 
در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و آمار و فناوری اطلاعات به ارائه گزارش عملکرد سالیانه دادگستری استان پرداخت و اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم