Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@05:50:58 GMT

غذای گرم بخورید تا سیر شوید

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۴۴۴

غذای گرم بخورید تا سیر شوید

به باور متخصصین تغذیه، غذای گرم باعث می‌شود احساس طولانی تری از حس سیری داشته باشیم و البته شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز، صرف مدت زمانی بیشتری برای خوردن غذاهای داغ نسبت به غذاهای سرد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد، خوردن غذاهای گرم و داغ که به تازگی پخته شده‌اند، سبب کاهش مصرف مواد غذایی توسط فرد شده و گیرنده‌های سیری در مغز، به غذاهای گرم سریع‌تر از غذاهای سرد واکنش نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد علاقه ای به خوردن غذای سرد نداشته و وعده‌های غذایی اصلی آنها را حتماً باید غذای گرم تشکیل دهد. از سوی دیگر معمولاً خوردن غذاهای گرم برای بیشتر ما لذت بخش تر بوده و البته گفته می‌شود خوردن غذاهای گرم باعث می‌شود زودتر احساس سیری کرده و در مقابل، زمانی که غذای سرد خورده می‌شود، حجم بیشتری از غذا مورد نیاز است تا احساس سیری در فرد القا شود.

به باور متخصصین تغذیه، غذای گرم باعث می‌شود احساس طولانی‌تری از حس سیری داشته باشیم و البته شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز، صرف مدت زمانی بیشتری برای خوردن غذاهای داغ نسبت به غذاهای سرد است.

امروزه در منوی بیشتر رستوران‌ها و به ویژه فست فودها می‌توان انواع غذاهای گرم و سرد را سفارش داد و البته بسیاری از دانش آموزان، کارمندان و دانشجویان نیز غذاهای خانگی را به محل درس یا کار خود برده و ممکن است آن را سرد مصرف کنند.

به باور متخصصین تغذیه، غذای گرم باعث می‌شود احساس طولانی تری از حس سیری داشته باشیم و البته شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز، صرف مدت زمانی بیشتری برای خوردن غذاهای داغ نسبت به غذاهای سرد است. در واقع مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد برای خوردن یک وعده غذایی گرم، مدت زمان بیشتری را صرف کرده و همان غذا را در صورت سرد بودن، بسیار سریع تر خواهند خورد.

این موضوع باعث ایجاد دو واکنش در بدن می‌شود. نخست اینکه گیرنده‌های سیری در مغز کمی دیرتر از گیرنده‌های معده عمل کرده و این عدم یکسانی زمان بندی ممکن است احساس گرسنگی کاذب ایجاد کرده و فرد میزان بیشتری غذا مصرف کند. از سوی دیگر غذاهای گرم و تازه پخته شده به دلیل داشتن ترکیبات آلی فراری که از آن آزاد می‌شوند، طعم بیشتری ارائه کرده و در نتیجه حس بویایی را تحریک و همین تحریک اضافی باعث می‌شود که مغز با خوردن این غذا نسبت به همان مواد مغذی که به حالت سرد مصرف می‌شود، احساس رضایت بیشتری کند.

علاوه بر این، بوی تحریک کننده ناشی از مواد غذایی داغ می‌تواند زمانی که با خوردن وعده غذایی همراه باشد، به عنوان عاملی سرعت بخش در فعال شدن گیرنده‌های سیری در مغز عمل کرده و به این ترتیب فاصله بین احساس سیری واقعی و کاذب، کاهش یافته و فرد، غذای کمتری مصرف کند.

در کنار موارد ذکر شده، باید توجه داشت که بلعیدن و جویدن غذای گرم به نسبت غذاهای سرد، سخت تر است و شما مجبور هستید با سرعت کمتری این غذاها را بخورید. خوردن غذا به آرامی به مغز شما القا می‌کند که یک وعده غذایی قابل توجه و با حجم زیاد را مصرف می‌کنید و در نتیجه مغز شما هنگامی که غذای خود را تمام کردید اشتهای شما را برای مدت زمانی طولانی تری سرکوب می‌کند و دیرتر گرسنه خواهید شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غذای گرم گرم باعث می شود خوردن غذاهای طولانی تری غذاهای گرم برای خوردن غذاهای سرد خوردن غذا مدت زمانی غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

گوگل با اعلام اخراج کارمندان بیشتر، در بعضی از تیم‌های خود، تغییراتی داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو کارمند فعلی گوگل گفتند: چندین تیم در واحد فاینانس و املاک گوگل، شامل این تغییرات شدند. یکی از این افراد گفت: این تیم‌ها شامل خزانه داری گوگل، سرویس بیزنس و فعالیت‌های درآمد نقدی هستند.

هنوز تعداد کارمندان اخراجی معلوم نیست و مشخص نیست که آیا بخشهای دیگر گوگل هم هدف این تغییرات قرار گرفته اند یا خیر. یک کارمند گوگل گفت: این تغییرات در مقیاس کاملاً گسترده هستند و بعضی از موقعیت‌های شغلی، به خارج از کشور منتقل شده اند.

به گفته یک منبع آگاه، روث پورات، مدیر امور مالی گوگل، با ارسال ایمیلی به کارکنان، اعلام کرده است گوگل در راستای این تغییرات، قطب‌های رشد در مکان‌هایی مانند بانگالور، مکزیکو سیتی و دوبلین خواهد ساخت.

یک سخنگوی گوگل این تغییرات را تائید کرد اما حاضر نشد درباره تعداد کارمندانی که اخراج می‌شوند، توضیح دهد. مقامات گوگل گفتند درصد کوچکی از مشاغل به دفاتر دیگر در آمریکا و خارج از این کشور جابه جا می‌شوند که در آنجا، گوگل سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهد و شامل هند، دوبلین و آتلانتا است.

گفته شده است که کارمندان اخراج شده می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی موجود در داخل گوگل، درخواست دهند. این شرکت در طول سال ۲۰۲۳ و امسال، سرگرم اخراج کارکنان و سازماندهی مجدد بوده تا هزینه‌ها را کاهش دهد و در حوزه‌های مهمی مانند هوش مصنوعی، سریع‌تر حرکت کند.

منبع: ایسنا

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در ژانویه به کارمندان این شرکت هشدار داد اخراج‌ها ممکن است در طول سال ادامه پیدا کند با این حال، شامل هر تیمی نمی‌شود.

کد خبر 745672

دیگر خبرها

  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • ببینید | فیلمی نادر از خوردن گل لوتوس توسط ماهی‌ها