Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا احسانی روز دوشنبه در نشست خبری برخط با خبرنگاران همدان اظهار داشت: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و نخستین جشنواره مطبوعات غرب کشور را در تقویم فرهنگ و هنر همدان برای سال جاری برنامه ریزی کرده ایم که به دلیل بحران کرونا معلق مانده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته میزبان بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بودیم و همدان با سابقه ۲۰ ساله در اجرای این رویداد امسال نیز آمادگی میزبانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همدان تفاهم نامه ای پنج ساله برای میزبانی این جشنواره با مرکز هنرهای نمایشی امضا کرده و امسال آخرین دوره آن است که باید دوباره تمدید شود.

احسانی با اشاره به بحران کرونا که دامنگیر همه مناطق کشور و جهان شده افزود: سال گذشته پذیرای گروه های نمایشی از ۹ کشور جهان بودیم و امسال شرایط ایجاب می کند که از بخش بین الملل صرف نظر و فقط بخش ملی را با رعایت پروتکل ها برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همدان آمادگی میزبانی بیست و هفتمین دوره جشنواره را دارد اما تابع سیاستهای ستاد ملی کرونا است و هر تصمیمی که برای سایر رویدادهای فرهنگی و هنری گرفته شود مشمول برنامه های همدان نیز می شود.

به گفته احسانی اطلاعیه ای از سوی مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر انتخاب جایگزین برای جشنواره تئاتر منتشر شد اما هنوز به تصویب نرسیده و قطعی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره مطبوعات غرب کشور را از برنامه های پیش بینی شده در سال جاری ذکر کرد و گفت: این رویداد نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا معلق مانده است و اگر شرایط عادی شود این رویداد را اجرا می کنیم. 

وی جشنواره مطبوعات را از خواسته های جامعه رسانه ای استان دانست و افزود: همدان ظرفیت غنی و قوی در زمینه رسانه های مجازی و مکتوب دارد و این رویداد به تقویت مطبوعات کمک می کند. 

احسانی یادآوری کرد: برنامه های جشن روز خبرنگار نیز تابع شرایط حاکم بر فضای استان برنامه ریزی و اجرا می شود تا سلامت خبرنگاران و فعالان عرصه خبر حفظ شود و بیش از این شاهد گسترش ویروس کرونا نباشیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بی تردید برنامه هفته خبرنگار امسال با سال های قبل تفاوت هایی دارد اما تاکنون برنامه راهپیمایی خبرنگاران و چاپ تمبر یادبود قطعی شده و برنامه های دیگری با حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال تدوین است که اعلام می شود. 

وی با اشاره به برگزاری چند کنسرت موسیقی مجازی از اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری گفت: اهالی موسیقی با تدارک این برنامه ها سهم خود را در ایام کرونا برای شادی و نشاط مردم ادا کردند و در حال برنامه ریزی برای اجرای کنسرت های دیگری هستند. 

احسانی افزود: کرونا نه تنها بخش فرهنگ بلکه همه بخش های اقتصادی، سیاسی و صنعت را تحت تاثیر قرار داده اما برنامه های فرهنگ و هنر تعطیل نشده و فقط تغییر شکل داده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به جشنواره های شعر طنز، کاریکاتور و استندآپ کمدی با موضوع کرونا در فضای مجازی اشاره کرد و گفـت: این رویدادها با همکاری انجمن های هنری و ادبی به صورت ملی تدوین و اجرا شده است تا متکی به رویدادهای فیزیکی نباشیم و مهارت بهره گیری از بستر مجازی را هم تجربه کنیم. 

وی یاداوری کرد: ۹۸ آموزشگاه فرهنگی و هنری در استان فعالیت دارند که هیچکدام از آنها تعطیل نشده اند و فقط طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به صورت مقطعی فعالیت آنها متوقف شده بود که دوباره برنامه های آموزشی خود را از سرگرفته اند. 

احسانی از پرداخت تسهیلات به صنوف آسیب دیده از کرونا خبر داد و از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری خواست با مراجعه به سامانه کارا تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات ثبت کنند. 

به گفته او تا کنون ۱۷۲ نفر از استان همدان در این سامانه نامنویسی کرده اند که تقاضایشان در حال بررسی است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ویروس کرونا همدان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در نشست مسؤولان دشتستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ترویج اخلاق اسلامی و شیوه زندگی محمدی (ص) و فرهنگ‌سازی بر اساس باورهای دینی و قرآن کریم از مهم‌ترین حوزه‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، قوانین جامعه بر اساس ارزش‌های انسانی و اسلامی تصویب شد و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اهتمام به مقوله فرهنگ و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در سطح فردی، خانواده‌، اجتماعی و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ناشی از دور شدن انسان از فضائل اخلاقی و انسانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با بهره جستن از ارزش‌های والای اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های دینی و دستورات حیات بخش معنوی و متعالی دین مقدس اسلام، شرایط فرهنگی مطلوبی را برای جامعه پدید آورد.

وحیدی افزود: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال انجام داده که امیدواریم با کیفیت اجرایی شود.

وی از برپایی ویژه‌برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 6063652

دیگر خبرها

  • میزبانی دهکده بهار ایران از مسافران نوروزی تا عید فطر
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود