Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای دولتی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید در خصوص حجاب فرهنگ سازی و فلسفه و اهمیت حجاب را برای جامعه تبیین کنند.

حسینعلی شهریاری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پوشش و حجاب به عنوان کنشی اجتماعی، از یک سو تحت تأثیر ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و از سوی دیگر، متأثر از کنشگران اجتماعی اعم از زن و مرد است که در طی سال‌های پس از انقلاب بر اثر آسیب‌پذیری درونی جامعه و تهدیدهای بیرونی، انتقال فرهنگی حجاب با اختلال مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : دشمنان امروز به دنبال ضربه زدن به آرمان‌های اسلامی و انقلاب هستند که یکی از محورهای تحرکات بی‌شمار آن‌ها همین موضوع حجاب و عفاف است لذا باید در جامعه به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند که نقش رسانه در این حوزه بی تاثیر نیست.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف در استان سیستان و بلوچستان بخاطر بافت فرهنگی و مذهبی که داراست نسبت به دیگر استان ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

شهریاری ادامه داد: خوشبختانه مردم سیستان و بلوچستان به دلیل مسائل مذهبی و فرهنگی که دارند در بخش حجاب و عفاف از وضعیت خوبی برخوردارند بطوریکه با استان های دیگر حتی قابل قیاس هم نیستند.

نماینده مردم زاهدان  در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادهای دولتی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید در خصوص حجاب فرهنگ سازی کنند و فلسفه و اهمیت حجاب را برای جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرموده اند از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان بیرون می رود، عنوان کرد: مسئله ای که امروز جامعه ما را تهدید می‌کند و سبب بوجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شده فقر اقتصادی ناشی از بیکاری است.
دکتر شهریاری ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی موضوع عفاف و حجاب باید به گونه ای باشد که به تقویت باطن، اراده و ارزشهای وجودی منجر شود.

انهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حجاب آموزش و پرورش زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است
  • نهادینه‌سازی جایگاه مشاوره و روانشناسی در جامعه ضروری است
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه