Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تی آر تی گفت: ایاصوفیه میراثی به عنوان مسجد باقی مانده بود و باید از آن به عنوان مسجد استفاده شود، ما کاملاً اظهار نظرهایی را که مداخله در حقوق حاکمیت ترکیه می دانیم.

موضع قاطع ترکیه در مورد تغییر کاربری ایاصوفیه در پی واکنش اتحادیه اروپا و انتقاد از تصمیم آنکارا  در مورد تغییر کاربری ایاصوفیه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مورد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم (تغییر کاربری ایاصوفیه) به ناچار باعث بی‌اعتمادی، ایجاد اختلاف بین جوامع مذهبی شده و تلاش‌های ما در گفتگو و همکاری را تضعیف می‌کند.  

دیوان عالی ترکیه پنجشنبه (۱۹ تیر) برای بررسی طرح تغییر کاربری موزه ایاصوفیه تشکیل جلسه داد و روز جمعه مصوبه هیأت وزیران این کشور در سال ۱۹۳۴ را که طی آن مسجد ایاصوفیه به موزه تغییر کاربری داده بود، لغو کرد.  

رجب طیب اردوغان به دنبال صدور این حکم، اعلام کرد ایاصوفیه به مسجد تبدیل می‌شود و  ۲۴ ژوئیه (جمعه ۳ مرداد ۹۹) برای اولین بار در ۸۶ سال گذشته فریضه نماز در این بنا برگزار می شود.  

ایاصوفیه که یک بنای هنری و معماری در منطقه "سلطان احمد" در استانبول واقع در ورودی تنگه بسفر در قرن ششم ساخته و در قرن پانزدهم در دوران امپراطوری عثمانی به مسجد تبدیل شده است.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان اتحادیه اروپا جوسپ بورل ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان اتحادیه اروپا جوسپ بورل ترکیه رجب طیب اردوغان اتحادیه اروپا جوسپ بورل ترکیه تغییر کاربری ایاصوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد