Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@21:03:24 GMT

وزیر راه: خطوط ریلی تا ۵ سال آینده دو برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۸۶۳۶

وزیر راه: خطوط ریلی تا ۵ سال آینده دو برابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم، گفت: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی هم در دست ساخت و مطالعه است و تا ۵ سال آینده به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی می‌رسیم.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راه‌آهن با هلدینگ تایدواتر خاورمیانه درباره توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین اظهار داشت: گام مهم و راهبردی در این باره برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۴۰ سال است که نام آپرین را می‌شنویم، طرح جامع لجستیک طراحی شده است و سهم راه‌آهن در غالب این دهکده مشخص شده است که یکی از حلقه‌های مهم همین آپرین است.

بیشتر بخوانید: افتتاح ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت

محمد اسلامی افزود: باید برای ماندگاری و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد ما مردمی شود. مردمی شدن اقتصاد نیازمند تصمیم‌گیری سهل و روان است تا اعتماد بخش خصوصی جذب شود و اعتماد بخش دولتی پایدار شود.

وی با اشاره به قرارداد امروز بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با ۴۲ هزار سهامدار انجام شد و این تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: برخورد مرگبار قطار با خوردو در محور جنوب

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل درب تا درب بیان کرد: باید محصولات غذایی ما بدون دخالت دست و تخلیه و بارگیری غیر ضروری جابجا شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این حوزه باید ریل به مراکز تولید وصل باشد.

بیشتر بخوانید:

تراموا به تهران می‌رسد؟

اسلامی افزود: در سال ۹۸، ۵۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۴۷ میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۹۷ به ۱۷۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسید و ضرورت دارد مراکز بار به ریل متصل شود.

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده بتوانیم به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و اتصال ریل به مراکز بار و تشکیل لجستیک؛ یعنی ما در واقع طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.

اسلامی تأکید کرد: لجستیک قدرتمند کمک می‌کند سهم بزرگی در اقتصاد منطقه و جهان پیدا کنیم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم خاورمیانه محمد اسلامی سال 98 وزیر راه و شهرسازی خطوط ریلی حمل و نقل ریلی قطار راه آهن وزیر راه و شهرسازی میلیون تن حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی دهکده لجستیک با هدف پشتیبانی از تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان بنادر استان بوشهر با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال 1402 نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است اظهار داشت: این مهم نشان‌دهنده رونق تجاری و اقتصادی در استان است.

وی با اشاره به اینکه این استان نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری، صنعتی و تولیدی دارد افزود: توسعه زیرساخت‌های بندری در دستور کار قرار دارد و بخشی از این طرح‌ها امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی دهکده لجستیک با هدف پشتیبانی از عملیات تخلیه بارگیری در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون سه محدوده برای راه‌اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش‌بینی شده که یکی از نقاط با مشاوره تخصصی انتخاب می‌شود.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه دهکده لجستیک زمینه‌ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است. تصریح کرد: اکنون عمده بنادر استان بوشهر نیاز مبرم به توسعه انبار و فضای بارانداز دارند چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

وی افزایش تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر را یادآور شد و گفت: میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی سال قبل از بندر بوشهر وارد و تخلیه شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و به‌ویژه پذیرش کشتی‌های زیر 30 هزار تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر کمبود نیروی انسانی متخصص را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این کمبود همکاری لازم برای تأمین نیروی متخصص از دستگاه‌های ذیربط فراهم شود.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه یکی از دستاوردهای شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت‌ها به تأمین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود افزود: این مهم سبب کاهش چشمگیر حوادث با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان شد.

جلیل اسلامی نیز با اشاره به توانمندی بنادر استان بوشهر در شاخص‌های مختلف بندری افزود: بوشهر بندری خاص و با ظرفیت‌های ویژه است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نگرش جدید به این بندر معطوف شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • دومین گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و آلمان در روزهای اخیر/ امیرعبداللهیان: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامدهای ناشی از عبور از خطوط قرمز است
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • ۲ برابر کردن ظرفیت شبکه‌های برق شهری با تکنیکی نادر
  • تعداد خطوط بی‌آرتی اصفهان در دوره ششم شورای شهر ۲ برابر شد
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم